Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 10 augusti 2012

sista semester dagen

Den sista semester dagen regnade bort precis som så många andra av det här årets semester. Det gjorde ingenting för all del. Det var värre att det föll fem minuters regn i går när jag precis målat färdigt. Jag svor lite och då höll det upp igen. Men idag när jag kollade till färgen hade det naturligtvis ställt till det på taket. Sidorna ser ok ut förutom en droppe som runnit och där har färgen inte fäst. Och på taket är det då fullt med regndropps formade blåsor som det bara är till att skrapa bort för att måla om igen.

Idag har jag inte målat för det har regnat och regnat. Jag hade hoppats på att få besök av Lovisa men de fick plötsligt förhinder så vi får skjuta på det ett par dar. Kul för henne för det var trevligt förhinder, håller tummarna för att allt gick bra:)

Det gav ju mig också oanade möjligheter. Som jag använde till att sätta mig i min nystädade lounge soffa och läsa. Sen gjorde jag lite Yoga vilket var väldigt skönt för mina stela muskler. Jag har nu promenerat mellan 3 och 5 km om dagen (förutom ett par dagar då det vräkt ner) eller kört en halvtimme Yoga. Dessutom har jag kört stenhård  kalori räkning i appen "shape up" som sonen visade mig för två veckor sedan. Tänkte jag skulle gå ner till under 60 strecket igen så att jag kan använda mina kläder. Men efter två veckor verkar jag ha gått upp ett kilo istället. Bantning är uppenbarligen ingenting för mig...

Hajstorp
Istället har jag börjat sticka. Det är helt sant... När jag väntade Jonte stickade jag ett och ett halvt par strumpor. När jag väntade Nattis stickade jag ett halvt par (den som var kvar) sen dess har jag inte varit i närheten av att handarbeta. Jag har en teori om graviditet och handarbete som går ut på nånting om "boande och att känna släktbanden från bonde samhället i blodet"  Jag är inte gravid men när vi var i stugan hamnade vi på Hajstorps hantverks lada och där fanns ett sånt vackert garn. Jag var bara tvungen att köpa det. Handtvättad svensk får ull. Växtfärgad...OCH så hette det Tjärn. Vad kan man säga. Vissa ord är bara så vackra att man inte kan motstå dem.

Här kommer en lista:
# Vemod
#Tjärn
# Näckros
#Dimma
#Tuvstarr
#Lingon
#Trollslända

Sånt kan jag gå igång på när andan faller på. Det ska bli en halsduk i mossstickning (smaka på det ordet Mossa...) Har kommit ca 10 cm, alltså bara typ en meter kvar innan man kan vira den om halsen. Undrar hur länge det dröjer innan jag tröttnat och bytt favorit ord?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar