Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 30 oktober 2012

fräsänka

En snygg felskrivning jag snor från min underbara vän som också är utan sin make ett par veckor. Fast jag måste säga att jag hade hoppats på att det skulle innebära något annat att vara fräsänka. Känner mig inte alls fräsig när Maken är borta...mest sunkig, finnig och slapp...

Fast hemmet är fräsigt. Nu har jag lagt på fina Halloweenduken i köket och hängt upp frankensteins monster på spisen. Det är ganska fräsigt. Och så har jag städat av igen...och kom ihåg att fundera på mat för i morgon och tog fram. Sen städade jag lite till...puffade kuddar i soffan och så.

Sammanfattningsvis. Jobba, städa, laga mat, handla, jobba, städa, laga mat, tvätta, diska , tjata på barn, komma ihåg allt, städa, jobba och sova....vart kommer fräset in liksom? Inte ens mina katter fräser...om jag inte trampar dem på svansen vill säga!


Fräsänka?
Gräsänka?

2 kommentarer:

  1. Låter ju som mitt liv ju :D Innan ryggen gick sönder vill säga för nu sitter jag på sofflocket med frysta ärter och gör inte ett skit :D Snart ska jag hänga med din man i hans hemstad och skvallra hur duktig du vart ;) NOT!!!!!

    SvaraRadera
  2. nej avslöja mig inte!!!Njut av en PAPA JOES för mig istället (fråga maken så kommer han att minnas vad det hjälper mot)

    SvaraRadera