Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 31 oktober 2012

halloween

Men kära nån vad tyst det blev...

Så då kanske man kan kurera den där förkylningen med en liten whisky och krypa upp i soffan under en filt och titta på TV?

Jag började morgonen med att försova mig tillräckligt illa för att inte hinna mer en en snabb dusch. Som tur var kom det inga barn förrän sju så jag hade en halvtimme på mig att dricka kaffe och läsa nyheterna på iPaden. Sen pysslade vi lite halloween pyssel och eftersom det var lite barn kunde jag kompa ut en liten stund jag han upp till stallet innan hovslagaren kom. Nattis ville väldigt gärna att jag skulle se henne rida Neon så jag lämnade över till hovis och åkte till PRK. Fick träningsvärk i magen av att se henne bråka med ponnyn första kvarten, finns inget som att sitta på läktaren! I slutet var han fin så jag lovade att hon skulle få rida lite privat lektioner framöver...Snart har vi inte råd att hålla henne på ridskolan längre till hennes stora sorg...

Men sen var det till Fabbe och rida i kallt och blåsigt väder. Fabbe var pigg men ville inte riktigt, kanske att det ömmade lite i hovarna. Han är i varje fall väldigt snäll som går att rida i alla väder.

Hemma hade jag hjälpa v två fantastiska tonåringar som fixade med maten och dukade. Vi satt och pratade länge. De hade tänkt att gå ut och hänga i dag sminkade och lite utklädda. Men en av kompisarna fick inte komma hit eftersom föräldrarna trodde de skulle supa! I mitt hus? De kunde ju ha sovit över och eftersom jag  har stenkoll så skulle ju inte något sånt kunna hända;)

Sen drog de till Flickvännen för att sova i stället så nu har jag inte koll längre...Inte ett dugg orolig trots det, kanske för att man har en 17 åring i huset som aldrig kommit hem full ännu! Det är ju bara att gratulera sig själv och hopas att han inte kommer hem full till någon annan heller:) inte på ett år i varje fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar