Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 18 december 2012

julstök

Vilken fantastiskt trevlig överraskning vi fick till frukost idag! Föräldrarna hade gjort en insamling och köpt helt underbara julkorgar till förmån för barncanserfonden. Massor av godsaker i min smak som salami och oliver och kex och glögg....man blir så glad ända in i hjärteroten över en sån god present. Imorgon är sista dagen innan jullovet så det var en bra avslutning.

det var en bra dag på jobbet även om jag tror att vi alla behöver lite vila nu, det märks för vi är lite snabba att vara griniga mot varandra för småsaker i arbetslaget och det är verkligen inte vanligt. Och så får man då en sån här överraskning och så håller man näsan över vattenlinjen ända in i mål. Inte en sjukfrånvaro på hela terminen för mig så nu förtjänar jag vila.

Idag har jag inte vilat utan verkligen ansträngt mig. Direkt efter jobbet klockan fyra hämtade jag Nattis och åkte till ICA i Lerum för att handla julgodis -ingredienser. Snurrade runt med en slarvigt skriven lapp bland bakartiklarna där en man i sina bästa år hade exakt samma baklista och vi diskuterade skillnaden mellan puffat ris och rice crisp. Haha snacka om vilse i pannkakan båda två. Sen dök det upp ett par till lika förvirrade själar bland chokladen och marsipanen. Gissa hur många som var kvinnor?

Så efter middag blev det julgodis i stora lass. Jag han dessutom lägga in sill till julafton i stora mängder så nu får alla verkligen älska sill!. Tips från en veteran är att kolla utgångsdatumet på inläggnings sillen innan man sätter i konservburksöppnaren. Det är intressant att se vad som händer med sill när den ligger i en burk ett år för länge. Mindre intressant att torka upp såskonsistens som skvätt över hela köket. Tur nog var Jonte på väg hem och kunde hoppa av bussen för att köpa ett par burkar till. Och sen blev det mer choklad...

Plötsligt högg det till i ryggen och ena benet bar inte längre. Men jag lyckades hålla mig stilla nog för att undvika ryggskott genom att lägga ig i trappan i tio minuter. Det gäller at tta det lite försiktigt ett par dagar nu så man håller ihop tills nya soffan och granen är på plats! Vi köpte en gran på ICA idag också faktiskt. Vi brukar åka till Min kära kompis Emma och hugga oss en men i år får vi inte till det innan jul. 300 kronor för en gran som inte kan mäta sig med de få fått av henne tidigare år men det luktar gott om den och det är det viktigaste...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar