Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 20 december 2012

ledig

ledig betydde idag att hoppa upp klockan åtta och åka till stallet. Jag satt länge och funderade på vad jag skulle göra med Fabian. Tömköra? Rida ut igen? Vila? Väl där hade jag stallet så jag fick jobba på med mockning av sex boxar= 3 fulla skottkärror, fylla hönät med 6x8 kg hösilage, lunch fodra 15 kg och sen fixa morgondagens frukost och lunch påsar med 30 kg och fylla på vatten i hinkarna....Någonstans i mitten av arbetet tog jag en paus och skrittade ut en timme drygt med Cool och Rececka. En helt underbar vintertur och mina skor håller värmen! Jag hade räknat med att vara tre timmar i stallet men det tog fyra och ryggen hade lite att klaga på...kan det vara alla kilon man släpar?

Jag sitter nu och väntar på att klockan ska bli fem så jag kan åka upp och ta in hästarna och byta alla täcken  och kvällsfodra. Nej fortsättningsvis blir det Nattis som får rida för det är inte hållbart att lägga över fem timmar på stallet. Inte så här innan jul. Jag var och köpte en julklapp också och väntar på att vår nya soffa ska dyka upp. Den skulle komma mellan två och sex. Det blir säkert närmre sex som det brukar. Jag som ville sätta in granen innan världen går under i morgon...

HerrMan och Fabian

1 kommentar:

  1. Just in case...världen går under imorgon så hoppas jag du hinner njuta av din födelsedag fram tills det slocknar :D Själv har jag tack o lov bara 2 dagar kvar att jobba, om nu inte jorden går under imorgon för då kanske jag bara har 1...:D:D:D:D

    SvaraRadera