Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 17 december 2012

Stämning

Enklaste sättet att skaffa julstämning är att gå till ett shoppingmecka nära dig och prata med mammon eller vad han nu heter. Man kan också köpa färdiga pepparkakor och äta tills man mår lite illa. Fast bäst blir det ju om man bakar själv så idag köpte jag en liten sketen deg för att komplettera köptekakorna så nu har doften av nybakade pepparkakor spridit sig över huset och de är värda varje krona (24.90:-) även om man får minst dubbelt så många för det priset på rusta. Fast de doftar inte...

Så dricker jag också för mycket glögg så här års, varje år! Och mår lite illa snudd på hela tiden fast jag vet inte om det är glöggen eller julmusiken. I vart fall så anser jag att julen är överflödets tid. För mycket av allt rakt över. Jag är till och med generös och givmild i överflöd. Om ni visste hur många välgörenhets bössor som jag plötsligt fyller som jag aldrig skulle göra annars. (min sociala patos sträcker sig till allums faktumförsäljare de andra månaderna på året)

Igår var vi och köpte en ny soffa i Agnesberg, på möblera. Ett väldigt trevligt ställe och en fantastisk försäljare. Kan bara varmt rekommendera att åka dit om man vill ha bra pris, kvaliteten får jag återkomma med om 10 år för det är så länge vi behåller våra soffor i den här familjen minst. Vi köpte också en ny media bänk för att kunna spara lite plats i vårt överfyllda vardagsrum och som det ser ut just nu tror jag vi kommer ha plats för en gran i år!

Så just nu känns det lite roligt att julpyssla lite här hemma även om jag tar alla chanser till att fuska, även köpedeg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar