Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 4 februari 2013

tillbaka till verkligheten

japp måndagen blev ju som den blev då. Hade laddat för att åka till stallet och ÄNTLIGEN få rida men väcks klockan åtta av att hovis ringer och säger att hon vabbar...lyckas få hjälp av en annan hovslagare men han hinner bara slå på en sko så nu måste jag ändå boka ny tid med Nina...rida han jag ju inte heller eftersom jag började jobba då...

Jobbet innebar först 10 minuters soffgos med barnen innan det var först planering, sen lärande samtal innan jag han leka lite med nya dator programmet med några barn. Sen var det planering. Jag kände mig väldigt glad och pigg och riktigt taggad. Fast det går väl över fort såklart...

När vi var i London satt vi och spånade lite om hur bra det skulle vara om man kunde ta fram sina egna appar istället för att nöja sig med de halvbra som man hittar i itunes (det finns en hel del bra också jag lovar).
Idag roade jag mig med att slå på google och om man vill kan man ju läsa på heltid ett år eller två på Malmö högskola eller till och med Göteborg. Inte nån fristående kurs eller så på distans...Berättigar till studiemedel.
Fast i år betalar jag det sista på mitt csn så det blir inget med det! Det blir till att be sonen rikta in sig på rätt delar i sin utbildning istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar