Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 6 mars 2013

Blä...

Hela familjen verkar ha dragit på sig något. Jonte ska till skolan i morgon idag har han varit helt feberfri. Hoppas det går bra nu för han har inte riktigt råd att missa något. Under den här en och en halv vecka verkar det ha hänt lite i varje fall. Frånvaro varning som ledde till samtal med administratören som ledde till att specialpedagogen ringde idag och verkade förstå allvaret. Hoppas nu de hjälper honom att köpa första året för i andra blir det roligare och lättare har jag förstått.

Maken har ju också varit hemma ett par dagar och Nattis. Hon har hög feber och dålig aptit, troligen influensa också. Han feber och förkylning... Jag mådde som en apa hela dagen i går jobbet. Ägnade största delen åt planering och den andra som landningsbana åt diverse legorymdskepp på golvet.

Jag försökte verkligen men när bara några timmar kvarstod gav jag upp helt och gick hem och lila mig på soffan. Amy hade sett att vi var sjuka och ringde och sa att tisdagens kurs skulle Bli mycket repetition och att vi kunde vara hemma utan att riskera "examen". Tack och lov för klockan åtta var jag i säng. Och naturligtvis var jag inte pigg när klockan ringde fem. Jag intåga tt det var att erkänna sig slafsen och vände mig om och sov vidare till alv nio!

Idag har jag hostat hela dagen men jag är feberfri. Jag har till och med jobbar lite med nätverket och tagit i kapp det jag inte hunnit att förbereda kursen. Fyra timmar aktivt arbete på sin sjukskrivning. Den första sen 2011 dessutom. Jag är lite sur att jag stannade hemma för jag var lite stolt över att aldrig vara sjuk. Fast ibland orkar bara inte kroppen och förhoppningsvis har ett par whisky dödat alla bakterier så jag kan jobba resten av veckan. Faktum är att jag inte ens orkade åka och rida utan ringde upp Lisbeth och bad henne rida Fabian idag så ler frisk är jag nog inte och nu orkar jag inte vara vaken mer, godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar