Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 8 mars 2013

Ta slut nån gång...

Fredag kväll och det sista jag vill ha är ett glas rödvin. Hostan är hemsk men eftersom man ska leva som man lär betyder feberfri arbetsdag. Så igår uthärdade jag sex timmar som "pigg och glad" kursledare och en åtta timmars dag i dag som en ganska slak och trött barnpassare. Gjorde inga aspirationer på pedagogiskt ledarskap idag om man säger så.

Solen lyser ute och det är lite vårvinter. Men jag orkar inte ens tänka på att gå utanför dörren. Kursen igår fick jag gå lite tidigare från och Fabbe fick vila. I onsdags red Lisbeth och i morgon har Thea lovat att rida och Britt tar stallet. Tack ock lov att folk ställer upp. För hästen måste ju röra på sig trots att mattarna är sjuka.

Jag har grymt ont i ryggen. Inte sådär "jag har visst överansträngt mig"utan värk. Eftersom jag inte har feber tänker jag att jag är frisk men beter mig som om jag har lunginflammation, för säkerhetsskull. Hör alla, jag tar faktiskt hand om mig nu!

Undrar vad man ska dricka till det här? Om man inte är sugen på vin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar