Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 5 juni 2013

Hejsan onsdagsfredag...

Imorgon är det ledigt. Tack och lov för antingen är jag på väg att bli rejält dålig eller så håller mitt psyke på att kollapsa. Jag vet inte vad jag föredrar...eventuellt kan ju magproblemen bero på inre stress, sån har jag ju känt av senaste tiden. Jag glömmer av saker jag borde göra, ringa min nya chef och kolla ett par datum jag blivit tillfrågad om jag kan workshoppa iPad tex. Hade varit kul men jag kan inte ens tänka att det kommer en augusti, just nu tänker jag bara på om vi kommer överleva sommaren utan att få stryk alternativt bryta ihop mentalt av oro för ovanstående stryk som aldrig kommer.

I måndags skulle jag varit och gjort ett cytologtest på gyn men det glömde jag helt bort. Får be om ursäkt och be dem ta ett prov nästa preventivmedelbesök. Jag har en känsla av att jag bokat en och annan sak så om jag inte dyker upp till ett möte med just dig så ha lite förståelse för den här kvinnan är inte helt på banan just nu.

Dessutom skulle Nattis rida på prk idag så jag hade två hästar att rida. Började med ett pass trail med Fabian på en dryg timme. Gick sådär idag bara. Det blåste så konorna flög runt i paddocken och sanden kom i ögonen. Litet spänt men hästen hoppade inte en enda gång även om han spanade på träden som anfaller ovanifrån vid sidan om paddocken. Direkt efter det var det bara att slänga in Fabian och ge betfor och sen hämta HerrMan för en skritttur i skogen. Övertalade Rebecka om att följa med. Polle är lite tittig ibland och jag tänkte att rida ut själv i storm kanske är att utmana ödet. Det gick bra trots blåsten men man märker att de blir spända. Idag tog vi ett antal mindre frivilliga galoppsteg och sidohopp, om i fall att golfare kan vara farliga eller om knakande grenar under hovarna är ormar som bitts. Han är ju hyfsat lydig i varje fall och stannar utan att man behöver ta tag i honom. Skönt med sällskap var det i varje fall och Cool är alltid cool...

Efter två timmar i sadeln borde det kännas i musklerna men det är mest i halsen och magen. Tror inte det är träningsvärk tyvärr.

I morgon är det fullspäckat schema. Först mamsens trädgård, sen mocka och fodra stallet innan Nattis ska hoppträna kl 16. Har lovat att försöka mig på ett par hinder bara för att visa mig på styva linan igen. Sen är det vårfest i stallet, grillning med stallgänget på Tuva,nej Brase ska det stå.

Naturligtvis jobbar jag på fredag och åkte på sena passet. Lördag är det tjejträff och söndag är det kompis med till stallet. Jag är inte säker att jag håller till sommaren om jag dessutom ska ha koll på vart barnen är 100% av tiden och misstänka alla bilar som kör på vår gata... Tur man har jobbet att gå till så man får vila lite ibland...

Någon vet hur man tar det lugnt i trädgården i varje fall...
      

2 kommentarer:

  1. Känner mig alldeles för långt borta. Önska att jag kunde vara där och stötta dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Lovisa :( Men om drygt två veckor är jag där - Du får ta hand om dig tills dess så vi kan terapia varandra ;) KRAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera