Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 8 juni 2013

Ännu en lördag

                          
Vi skulle pratat med polisen idag men det blev inget av det...satt och väntade en timme och pratade om lite av varje med maken. Hans mamma har skadat sin höftled igen och måste opereras. Det måste vara väldigt jobbigt att bo så långt bort från sin föräldrar när de blir gamla och kanske sjuka. Inte direkt att hoppa in i ett privatflyg och dra till Texas så där utan att blinka... Så vi satt och pratade om det och hur det kommer sig att allt måste vara så jobbigt i livet på en gång. Och väntade...men sen orkade vi inte vänta längre. Karl skulle grilla med fotoklubben i Lerum och jag ska på tjejträff om en stund.

Det blev sista trail passet i paddocken den här terminen. Jag gjorde en blandad bana och red alla övningar vi lärt oss plus att jag hittade på en egen. Den egna går ut på att lägga i från sig något (telefonen)  en sockerbit, ca 50 cm hög och sen rida ett varv och så plocka upp den igen. Det är ganska långt ner till sockerbiten så hästen måste stå precis rätt och stå still medan man hänger ner på sidan och tar det man ska hämta. Fabian var ju jätteduktig förstås;) 
Det var lite varmt idag och jag är hemskt nöjd med att äntligen ha plockat av mig skyddsvästen. Om inte annat tycker jag att min sits plötsligt är riktigt bra! Kanske att sadeln gör sitt och kanske att Jill skulle säga att det är lite för dressyrkorrekt men jag tycker det ser bra ut... Och Fabian gick ju i jättebra form på slutet som vanligt men det fick jag inga bra bilder på. Snart kommer det bli annat på kort här för efter nästa lördag är det två månaders hästfritt.

Nu njuter jag av att det är lördag kväll och att solen fortfarande lyser. Hela maj och hittills i juni har vädret varit helt otroligt bra. Jag hävdar att även vintern var fin. De sista veckorna tärde dock och den kalla våren men det var ju torrt och soligt även om det var kallt... Men nu är det alltså varmt och väldigt skönt. Min äng är otroligt fin. Maken gillar inte blommorna i men jag tycker de har en speciell charm eller vad tycker ni?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar