Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 3 juni 2013

Njut av sommaren nu!

Jag försöker...i morse var det lätt. Fick sovmorgon till åtta och var i stallet vid nio. Vi tränade vidare på att hitta en bra form och att Fabian ska acceptera bettet. Lite kul övningar i värmen. Det måste ha varit över 20 grader redan då. Halva paddocken ligger i skugga så jag skrittar fram och tillbaka och gör mycket där. Idag gjorde vi en labyrint, vända runt inom fyrkanten, rollbacks i alla gångarter. Massor av galopp, skänkelvikningar mm. Sista stunden stod vi stilla i halt och väntade på den perfekta eftergiften. Den kom och gick kan man säga men vid flera tillfällen stod han alldeles avslappnad med nacken i rätt position. Sen var han ju tvungen att kasta lite emellan men jag var väldigt nöjd med ridpasset.

Lunchen var inte fel den heller. På altanen, grillad (uppvärms) sirlion från i lördags...inget vin dock vilken kanske var tur för i veckan har jag nog överskridit min ranson, lite bara...men snart kommer slappedagarna så då är det väl bäst att redan nu börja dra in på inkomsterna så att de rättas efter utkomsten eller vad man nu ska säga. Annars får det bli som min kära vän Miriam brukar hota  med, att jag får stå i vassen hela sommaren. Fast nu har jag köpt ny bikini! På Ullared. Har inte provat den än men tar liksom föregivet att jag kommer vara skitsnygg i den. Förra året gjorde jag samma sak men insåg vid första provtillfället (som kom i början av sommaren och väldigt plötsligt) att den var av väldigt lite tyg, och väldigt väldigt orange och rosa. Inget fel på det, men kanske hade passad bäst på en lätt sommarbrun, slät och ohårig kropp? Av någon mysko anledning har jag långa hårstrån långt ner på lårens insida. Men de som sitter där strax ovanför knäna måste ju vara benbehåring och inte det där andra? Skriver inte det ordet här då man inte vet vem som söker på såna ord därute i världen... Tänk om någon skriver K....hår och så dyker min blogg upp? Ja inte för att kopplingen inte är relevant men kanske inte så smickrande.

Årets bikini är motsatsen tror jag. Svart med ben och blommig överdel. Kan inte misslyckas tror jag. Förhoppningsvis för när det väl är dags att prova den är det säkert bara tio minuter innan jag behöver kasta mig i vattnet och då hinns varken brunutansol eller stubbfräsning med.

Ja nu vet ni hur jag ser ut. Synd att jag inte riktigt har den självinsikten utan på allvar tror att jag är 25 och färgad. Och nej det kommer inte komma någon bild på dagens outfit som ungdomarna säger...

Vi ska hjälpa Thea att hitta en ponny att hyra! Jättekul, då kommer Nattis och Thea att vara i stallet tillsammans varje vecka. Jag och Nattis kommer kanske att kunna rida ut tillsammans och kanske Thea och hennes mamma kan rida tillsammans. Eller jag och Anki ? Gud vad roligt! Och roligast är att de har bett mig hjälpa till och provrida...jag älskar att provrida det är så grymt roligt att rida olika hästar.
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar