Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 17 juni 2013

Måndag

Hästfri, hästlös båda stämmer väl bra...hade alltså sovmorgon och åt sen sommarlovsfrukost med Nattis. Jag läste tidningen och så hittade vi tillslut en glassmaskin som verkade bra. Ringde runt och hittade ett sista skyltex. i Mölnlycke. Bäst i test flera år i rad men nu bar den på utgång så vi fick köpa den för 600 istället för 750kr vilket känds som en god affär. De lade undan den för oss och sen åkte vi direkt dit. Ganska nöjd var jag och Nattis var jättenöjd! Hon har kämpat på bra med mattelektionerna så hon förtjänade den. Jag förtjänade att stanna på gardencenter och löpa mig en chokladblomma och några lavendel. Köpte en blomma till vår granne Eva som ställt upp och ordnat med att sprida och hålla ögonen öppna efter folk på gatan som inte har här att göra. Det har varit ett stort stöd att känna att grannarna bryr sig och att man skulle vara välkommen om man var tvungen att fly. Det var ju skönt att vi inte har behövt göra det.

Sen kom jag på att jag hade ett möte och var tvungen att äta en varmakoppensoppa i bilen till lunch. Jag kan inte påstå att min aptit är så bra för tillfället men det var kanske i sämsta laget? 

Att inte ha några planer varje dag gör mig lite förvirrad. Inte lätt att komma ihåg när man börjar jobba när man bryter rutiner. Men på plus sidan ligger att jag spontant kunde säga att jag följer med när Eva på jobbet frågade om jag skulle till Maddes fötter på invigning. Det var väldigt trevligt och kul att det verkar gå vägen för min gamle Goa kollega Madde. Fick köpt mig en go fotkräm också så jag kan ta hand om mig lite en dag när tiden räcker till. Kanske nästa vecka eller så... 

Såg på väderleken att torsdagen kommer bli fantastisk och jag ska ju inte till stallet utan kan gå hem! Skönt att inte ha häst just då kanske. Sen ska det ju egna som fasen på midsommar så man borde kanske byta dag att fira på? Undrar om någon skulle komma hit på fel dag bara för att vädret är bättre? Kanske syrran? Åh vad jag längtar efter dig!!! Kom snart....

2 kommentarer:

  1. Men Nej!! 29 grader är jag ju as trött på så 23 grader med åskskurar Låter Mycket bättre :D Ses på Fredag! :)Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men det blir säkert jättetrevligt!

      Radera