Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 16 juni 2013

Lugnare vatten i sikte?

Vi hoppas det i varje fall. Fredagen kom och gick utan incidenter. Polisen hittade killen i fråga och tog ett snack med honom. Han bekräftade sonens bild av det inträffade men hade visst inte samma uppfattning om orsak och skuldfråga.  SÅ kan det ju vara förstås men det viktiga är att han sa att han inte kommer gå nära sonen eller familjen för den delen. Hoppas han menar det för i så fall kan vi kanske slappna av lite. Jag har inte lust att driva ärendet vidare om jag inte måste. Vi kan ju respektfullt hålla oss på avstånd för att förhindra framtida konflikter...

 Roligare saker




I går lämnade vi tillbaka Fabian för den här säsongen så det var en vemodig dag trots allt...Vi städade ut boxen och tog hem det vi kan tänkas behöva under sommaren. Jag har kanske tänkt hitta nån ridmöjlighet hos Jill så hjälm och skor för mig. Anki, Mats och Thea var snälla att hjälpa mig och Nattis med stalljobbet så det gick väldigt enkelt i år. Fabian blev tvättad och borstad och gullad såklart innan vi lastade och körde hem honom till Ranchens.




Thea provred två ponnys där. Felix och Ansgar. Jag provade Felix som var en liten gullig och trevlig ponny. Eftersom vi också skulle provrida idag i Gränna så avvaktade de med att besluta sig.


Efter provridningen var det direkt hem och in i duschen och sen fram med grillen. Strax därefter kom Thea med familj och åt och hade en jättemysig kväll. Tyvärr fick vi plötsligt flytta in under tak för det kom en rejält åskoväder men det var inte dumt alls att sitta i vår lounge och dricka vin. Jag hade tyvärr glömt bort att dricka vatten på hela dagen så på en fördrink och två glas vin blev jag kanske inte onykter men rejält illamående efter jag lagt mig och baksmällan jag vaknade med var direkt från helvetet. Jag har inte spytt på säkert 7 år och då var det magsjuka...Men idag låg jag på golvet i badrummet och tyckte synd om mig en timme innan jag kunde peta i mig en macka och åka till Gränna. Tur att inte jag körde säger jag bara...

Bortsett från ett lätt illa mående och trötthet så gick resan faktiskt över förväntan. Fyra timmar i bilen för att prova tre hästar. Två var riktigt mysiga att rida men den ena var inte så trevlig att hantera och den andra lite väl orolig när han blev själv. Felix var betydligt bättre så Thea och Mats bestämde sig för honom. Dessutom måste jag säga att Ranchen är betydligt trevligare att ha att göra med för den där Åsa i Gränna var en riktig räpa faktiskt och dit skulle jag aldrig vilja åka på ridsemester. Tyckte inte om hennes sätt mot hästarna eller mot oss heller... ölansdsbacke var adressen om någon nu ska på ridsemester. Vackert ställe men det var allt.

I morgon ska jag jobba igen då. Börjar ju inte förrän halv två. Vad ska jag göra nu när jag inte har en häst att rida?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar