Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 20 juni 2013

Sommarkväll

Det är sommarkväll i trädgården. Dofterna som tränger sig på, nästlar sig in och hittar ro i kroppen...pioner... De håller tonen som mild parfym och bakom den jasminens söta lite tunga doft. Nyklippt gräs, en grill hos grannen, skolvarm hud...en merlot i glaset. Mormors kanelros är skarp i sin rosenrena doft. 

Just nu sitter jag där det är meningen att jag ska sitta. I kvällssolen i den vackraste trädgård jag vet, min. Och jag njuter av att känna mig hemma. I morgon är det midsommar och allt är färdigt. Eller det beror ju på hur man ser det. Vi har köpt sill. Imorgon ska jag gräva upp första färskpotatisen och koka den. Behövs det mer? Vi har nog något att grilla i frysen och en pasta sallad delux till det så är allt perfekt. Vi får trevliga gäster det är allt som räknas...

Knäppt nog försov jag mig i morse och jäktade till kontoret. Där satt jag alldeles själv och jobbade hela dagen så ingen hade märkt om jag tagit det lugnt och kommit sent. Synd att jag inte visste det ;) och med tanke  att årets löneförhöjning stannade på typ 0.8% så har jag absolut ingen anledning att anstränga mig framöver. Sorry nya kollegor men jag kan kosta på mig att passa barn och dricka kaffe ett par år nu...

Men man gör ju det man ska och trots vädret blev det 15 minuters övertid innan jag klockade ut, gick till affären, handlade och åkte hem. Det blev till att vattna växthuset som höll 38 grader innan jag satte mig en stund. Det blev lite städat, ifall det regnar så kan vi sitta inne. Sen tog jag en långpromenad med maken. Hela vägen till Maderna och sen över åsen och hem igen. Tog en dryg timme men var bara 5.79 km i ganska friskt tempo. Inte direkt slät mark så det krävdes nog lite muskler...

Vi köpte indiskt och satt ute tillsammans med alla fina ungar. Tyvärr så lyckades sonen inget vidare med betygen antagligen tack vare skitsituationen han varit i. För oss har det bara varit en månad men för honom minst två kanske mer...i vilket fall fick han bara betyg i två ämnen...det måste varit ett hårt slag utöver det han redan fått. Hoppas de där brottsoffer stödjarna hör av sig för vi behöver fasen psykologhjälp hela familjen tror jag.

Pioner är lite terapi... Aromtrapi heter det och folk betalar massor för det som hos mig är alldeles gratis...ja utöver inköpspriset och gödsel då...

                   N. N.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar