Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 31 juli 2013

Småland

Igen...Jönköping inom bara några veckor...Nattis är på ridläger på gamla kära Vedbände för fjärde året på rad. Jag hoppades så klart att få tillfälle att träffa min Tabasco men i år går han inte på läger i så stor utsträckning och just denna veckan gick alla gamlingarna på bete så tji fick jag.

Det tar sin lilla tid att åka dit men varje gång jag kommer in på grusvägen mot gården blir jag så lycklig. Det måste vara ett av de trevligaste och vackraste lägerplatser i Sverige. Jag blir lite avundsjuk på Dottern som ska få ägna tio fantastiska dagar bland trevliga människor tillsammans med bästa kompisen och en ursöt ponny.

Tror hon var nöjd med årets läger häst som heter Tuborg och verkar söt och snäll. Lite skumpig i traven men förövrigt verkar det vara perfekt matchning. Jag och Theas pappa Mats passade på att fika och njuta av solen när den stack fram. Det gjorde den tyvärr inte hela tiden utan det regnade en hel del. och mest när flickorna var ute och red så klart. Vi han ju inte lämna gården innan solen kom tillbaka så jag hoppas att resten av veckan blir sådär underbar som sista semesterveckan ska vara.

I morgon ska jag till Lovisa ett par dagar och njuta av semesterfinalen. Har hört att lördagen ska bli Spanskvärme på 30 grader så jag kanske ska ta med en bikini för årets första utomhus bad? Kanske...

Lite fina bilder på min Dotter och hennes läger ponny kommer här...Finns det något finare än ridlägerlyckliga ungar?







1 kommentar:

  1. Jag kommer aldrig glömma mitt första ridläger. Hästarna, Naturen, Underbara Vedis personalen, Kantarellrundan, Uteritten, Maskeraden o vår fantastiska sång, Nätter/kvällar med hysteriskt gapflabb. Att vi hade den turen att hamna på samma läger o i samma stuga som er. :)

    SvaraRadera