Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 27 augusti 2013

24 grader i skuggan...

Det är sensommar...jag är förvånad. Varmt, vindstilla och sommarlovslojt. Med förra årets sommar i minnet är det svårt att tro att det är sant. 24 grader varmt i skuggan klockan fem på eftermiddagen. Jobbet idag var Om möjligt ännu roligare än i går. Jag har hunnit spela lite trumma och pratat med Pelle. Han den lilla plutten...en promenad med gps, lite skapade i ateljén och en hel del mys. Alltså börjat känna mig som mig själv i yrkesrollen.

Idag åkte jag direkt hem utan att stanna i stallet. Trots att jag visste att Nattis var där och skulle leka med Fabian. Tisdagar Ska jag absolut inte till stallet. Så jag la mig i hammocken och läste. Just nu växlar jag mellan historisk litteratur i form av Lena Einhorns handelsresande i liv (Om judeutrotningen och de tappra män som räddade liv i Europa.) och modern mansforskning "intet nytt på yfronten"( et känns som om det borde finnas en koppling mellan de där två om inte annat i själva titeln...

Att ligga i solen så här sent på året och tvingas ha solglasögon, uppkavlade byxben och dra av sig tröjan in på bara underkläderna är en upplevelse. Det gäller att njuta. Visserligen sägs det att det kan vara varmt en bra bit in i september men vem litar på väderleksrapporter? Inte jag...

Jag fick trotsa njutningen där och åka upp en sväng till stallet då flickorna var lite oroliga för Felix som blödde lite näsblod och hade lite högre temp idag. Han så frisk ut. Sen blev det tacos på altanen. Vi satt ute halv sju i t-shirt utan att frysa. Det är inte klokt...

             M m m m.     M m 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar