Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 18 september 2013

Bockar av

Saker man måste göra...idag lämnade jag in min visumansökan till en väldigt trevlig ung kinesisk man på chinese visa application center. Jag var förberedd på nån sorts öststatsutfrågning på knyckig engelska där jag förberett ett försvarstal kring varför jag var tvungen att få resa in i deras land...som att åka till USA ungefär tänkte jag. Men han var mest trevlig och kollade om jag fyllt i allt rätt och berättade att han själv kom från Shanghai, i närheten av Lovisas bostadsområde. Inte mycket Kina där men drickat är bättre än downtown...hoppas du får se lite riktigt Kina också för Shanghai är fullt av vackra platser. (Försäkrade honom om att inte missa detta och att min kompis nu bott tillräckligt länge för att visa upp det bästa av Kina)

Kom till jobbet i god tid och fick gjort massor som vanligt. Listan på saker att göra där är också lång men till viss del avbockad. Tex har jag haft workshop för iPad nybörjare idag. Ingen kom! Väldigt tråkigt men jag antar att de förväntade sig en personlig inbjudan och därför inte visste om det var eller var det var. Så det blev till att gå tillbaka till ritbordet och mejla alla som hittills sökt workshop att de fått plats och att tid och plats stod på ansökningsblanketten...och att ingen separat inbjudan kommer...får se hur det går nästa gång. Det var nu bara tre som anmält sig till dagens workshop så dem erbjöd jag ny tid och hoppas att de läser sin mail. Vilket inte är säkert för tio ansökningar kom från samma mailadress som dessutom inte fungerade... Gissa om det behövs nybörjarundervisning?

Jag fick sen gjort lite till innan jag åkte hem. Och somnade på soffan med lite huvudvärk. Vaknade och fortsatte jobba så nu blev det över sex timmar igen...

I morgon ska jag till Tjörn och hålla workshop. Där kommer inte deltagarna kunna smita i varje fall! Moowahaha.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar