Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 16 september 2013

Ny vecka nya utmaningar

Det var skönt att komma till jobbet och få prata av sig om fadäsen i fredags. Ingen enskild har kommit till skada och det var mest flera oturliga händelser på raken som gjorde missen möjlig. Den kommer aldrig hända igen. Det låter värre än det var när jag skriver om det såklart för fantasin är ofta värre än verkligheten. Nu är det i vart fall lagt till handlingarna som "misstag att lära av" och jag rar nya tag igen.

Jag hade ett mycket trevligt utvecklingssamtal med min chef idag. Ett av de bästa jag haft på väldigt många år, ända sen min favoritchefs tid faktisk och det är några år sedan. Det är verkligen inte lätt att fundera på sin och verksamhetens utveckling när man är så ny på jobbet men jag är nöjd med utvecklingsplanen och framför allt över att samtalet kändes så genuint och ärligt från båda håll. Jag har ju lite svårt för att vara strategisk och knipa igen...

Utmaningen den här vecka är att fylla i visumansökan till Kina. Den är flera sidor lång och när jag väl kommer ihåg att jag ska göra det är jag så trött att jag är rädd för att skriva fel. Jag har nu ett foto, kopia på flygbiljetter, inbjudan från Lovisa, pass och har beställt ett stämplat personbevis från Skatteverket...saknas bara själva blanketten. Sen ska man åka till typ ambassaden och lämna in passet och ansökan. Det tar ungefär en vecka innan det är klart och man kan hämta det igen. Och nu är det typ 20 dar kvar....borde hinna...

Sen var det det där med vaccinationer. Jag kommer inte hinna så jag skiter i det. Ska undvika sex med främmande kineser i tio dagar...borde inte vara så svårt. De säger att man inte behöver tvinrix om man inte ska till landsbygden vilket vi inte ska. Däremot har vi ny bokat flyg till Beijing och Lovisa ska beställa guide och hotellpaket. Som jag säger, ska man bli fattig kan man bli det med stil. Jag räknar med att resan komme flamsa på 15-20 tusen när allt är klart...det är för fasen nästan en ponny!

Vår ponny gick jättebra idag när jag satt som en höstack och fick inte i magmusklerna. Nu har jag skrivit om det på vår nya blogg 

http://morodotterponnyn.weride.se/ 

Här är en bild på oss så länge.

3 kommentarer:

  1. Tycker liksom du får skicka din syster ett hemlig meddelande med vad du lyckades göra :D

    SvaraRadera
  2. Haha jag förstår att du blir nyfiken :) håll utkik på FB

    SvaraRadera