Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 16 oktober 2013

Oj det går fort...

Nu är det bara två dagar kvar. Det har gått så fort även om det känns som en evighet. Vi är så väldigt aktiva och Beijing var ju nästan hyperakrivt! Vi har tagit det betydligt lugnare i Shanghai, åtminstone varannan dag...

Igår till exempel var vi på antikmarknad och promenerade runt i riktigt spännande kvarter som inga västerlänningar hittar till. Lovisa har gått ett par fotokurser och har massor av spännande platser att ta oss till. Det var lite kallt och mycket blåsigt så vi frös lite. Vi har haft fantastiskt väder och varmt, upp mot 27 grader tidigare så 17 igår var jobbigt. 

Vi var också på en bokgata och jag köpte lite konstböcker. Jag hade bett mr Bob att skriva ner namnet på två berättelser han berättade för oss. Jag hade lappen med och visade i flera affärer men de fanns inte som sagoböcker. Sen hittade jag den ena på engelska med bilder så då blev jag väldigt glad:)

Vi anslutande dagen med att gå till klubbhusets innomhuspool med bubbelbad och bastu så till slut blev vi varma. Sen drack vi lite bubbel och ett par flaskor vin till maten så vi var varma när vi la oss.

Idag tog vi det ännu lugnare då vi var lite extra trötta/bakis. Vi gick till en lokal fakemarknad. Köpte bara lite döskallepärlor och armband och lite jasmin the. Dagens största behållning var nog kanske den indiska maten eller kaffet på Costas. Nej förresten det bästa idag var att vi gick tillbaka till skönhetssalongen för manikyr och naturligtvis ingick ett glas vitt gott vin. 

Lovisa gick hem för lite kvalitetstid med barnen och vi promenerade hem. Köpte med lite kinesisk yoghurt som är god men full av antibiotika, och vårrullar till mig. Har alltså hållt den vegetariska kosten förutom den där hamburgaren i Beijing då det inte fanns något annat att välja på, inte ens sallad fanns där. För övrigt smakar det bra med vegetariskt. Och magen mår väldigt bra när jag inte ätit så mycket kött men även mindre mjöl. Tror kanske att det bli till att kolla upp om det är något jag inte tål, Cia är ju allergisk mot massor så det är väl inte osannolikt.

Gott har vi det i varje fall och bortsett från att vi turats om att vara lite köriga i magen och trötta har ingen blivit sjuk ännu. 

Imorgon ska vi hå upp kö 4 för en heldag i Shanghai. Soluppgång vid Podong skyline, en park, och några fler kulturupplevelser. Sen sista shoppingen på stora marknaden. Har köpt massor av små presenter till i jul och lita annat smått och gott . Nu saknas bara en vinterjacka till mig om det blir pengar över. Det är dyrare än man tror att äta och transportera sig så det blir inte mycket över...


1 kommentar:

  1. Att det gått så fort, helt otroligt!! Japp inte helt otroligt att du har lite matallergier ;) Själv kan jag dock tolerera typ mjölk bättre här borta än hemma?!?! Tror det har med typen av gräs kossorna äter :D:D Så kan ju även var sånt som spelar in?!

    Verkar som du haft en otroligt bra resa, så härligt att åka iväg så långt med ens bästa tjejer - vill jag med göra :)

    Snart kommer du hit dock :D wiiiiiiiiiiii Puss o kram o hälsa Lovisa och de övriga tjejorna :)

    SvaraRadera