Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 18 oktober 2013

Sista kvällen

Och sista dagen... Tanken var en promenad i närområdet men när vi var klara med frukosten och på väg ut kom gratis bussen till stan så vi tog den klockan elva. Sen blev set ännu en fantastisk Shanghai dag att njuta av och lägga på minnet. Vi var på ett riktigt mysigt ställe på förmiddagen med massor av hantverksbutiker och småshopparvav olika slag. Jag skulle ju inte löpa något mer så jag höll hårt i plånboken. Det blev en julklapp till syrrans svärfar och några armband för hyfsat pris till mig mest för att hon satt och gjorde dem på plats och för att jag är  svag för hantverk. Mitt i den här byn/ området fanns restauranger och barer så vi år lunch också. God minnestrone soppa för mig...
Sen hade vi bokat bord på en lyxkrog vid the Bund med utsikt över Pudongskyline. Vi var lite tidiga så det blev en stunds promenad på gågatan där och tillfälle att njuta av skymningen... Och tillfälle till ytterligare fotografier och häpnad över arkitekturen. Så maffig! 
På restaurangen som var en tapas restaurang, fanns väldigt lite vegetariskt. Det skurade med att jag beställde in alla vego rätter och blev sjukt mätt. Sen drack vi vin och drinkar så jag inte kunde lösa notan utan fick låna pengar... Inte bra... För att kompensera snodden ag visst ätpinnarna och en liten porslinsgris till mina vänners förskräckelse. Kanske lite mycket av det goda? 


Nu är allt packat (jag med uppenbarligen) och klart för avfärd. Det är väldigt sorgligt och vemodigt just nu. Har inte alls lust att avsluta den här fantastiska resan. 

Tur att maken och barnen finns där hemma och väntar. Och nya kissekatten, och lilla pållen...annars hade det varit outhärdligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar