Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 20 november 2013

Förberedelser


Jag var mer än väl förberedd på dagens nätverksträff. Fyra timmar för att leta efter bra filmklipp på youtube och för att författa bra frågor att diskutera kring. Gjorde dessutom en presentation om digitala lärmiljöer på ipaden. Hade räknat med att de är ca 20 deltagare och i dag kom åtta. Så räknat med de som lämnat årerbud är de kanske 15 bara. Men det går ju bra ändå. Mitt i träffen gick brandlarmet och vi fick utrymma kommu huset i en kvart. Så blev det lite. Mindre tid för diskussionenerna som egentligen var det viktigaste. Och nu i efterhand kan jag inte riktigt komma ihåg vad vi gjorde...eller om Innehållet fungerade. Är lite trött på min hjärna just nu.

Skönt var det att kunna sluta jobba redan halv tolv och ändå ha gjort veckans timmar. Egentligen kommer jag väl göra lite för mycket för jag tror att föreläsningen på lin på fredag kommer dra över min arbetstid nån timme eller två. 

Det var lite kallt och i morse var jag faktiskt pigg och laddad för en tur till stallet. Jag kom dit strax efter tolv och stod en stund och valde mellan att rida som vanligt eller ta fram den gamla dressyr utrustningen...men det är för roligt att rida western. Men jag god i varje fall fram ett par bommar som jag galopperade över och tycker att det gick bättre överhuvudtaget med galoppen i dag. Kändes om om jag kunde sitta i vart fall. Väldigt nöjd bar jag när jag var klar.

Bortsett från att kroppen inte riktigt orkar. Det gör ont över allt. Handleden och tummen på vänsterhand. Båda höfterna men mest vänster utsida ner mot låret. Nacken så klart men det är ju inget nytt...till och med magmusklerna smärtar till och från och vill inte riktigt räta ut sig. Jag slog i pannan på  jobbet också i veckan så jag har en liten men väldigt öm bula i pannan. Är det så att jag börjar bli gammal? Min största rädsla (nej kanske inte det finns nog större när jag tänker efter men det vill jag inte göra...) är att kroppen helt enkelt ska ge upp för tidigt så jag inte kan fortsätta rida och gräva i trädgården.

Halva veckan har gått och deg är bara en månad kvar tills vi ska träffa syrran! Längtar efter att ses och få lite ledigt från jobbet trots att jag redan haft lite semester...men så är det den här märka kalla årstiden. Bara att härda ut i sidär 5 månader till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar