Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 21 november 2013

Hästar är ett otyg!

                                                 Fint hästsmycke till Fabian

Varför håller man på det är ju fullständigt livsfarligt att vara i stallet. Nej det är sällan hästarna som sådana som jag skadar mig på. Det är ju snart sju år sedan jag gjorde det sist. Nej det är det där andra farliga runt omkring...som hal ramp till gödselstan... Den provade jag idag...hade man haft en filmkamera tror jag det skulle kallas en klassisk Chaplin eller likanande. Två ben i luften och en sopskyffel som flög genom luften. Det var inte en stumfilm det hörde jag själv. Tänk vad förvånad man låter när man ramlar. Och ja det gör ganska ont typ över allt. Förra veckan i stallet slog jag ju huvudet i bildörren och skadade nacken när jag skulle åka hem. Ja jag förstår att det inte är hästarna men om jag inte var i stallet skulle det ju inte ha hänt eller hur?

Nattis red barbacka och lockade även mig att rida lite. Jag tror det blev bättre i ryggen en stund men sen blev det sämre igen. Tur att alla hästarna följde med snällt när de skulle in, i varje fall inga busponnyn idag;)

Jobbet var ganska mysigt trots vädret. På förmiddagen var jag inne med 10 barn och fortsatte jobba med appen som mina chalmerister vill ha lite hjälp att testa på barn. Idag gick det riktigt riktigt bra och jag tror de har nåt bra på spåret. Eftermiddagen var jag ute och lekte med samma barn och vi hade tillräckligt roligt för att glömma bort att det var rått och vått. 

Imorgon ska jag på prosesshandledning och föreläsning på lin och sen blir det AW. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar