Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 22 november 2013

Processen

Ja det var det det...processen startad och omöjlig att överblicka. Lämnade jobbet tidigt för att åka hem och ställa bilen innan jag åkte iväg till Lindholmen och lin education. Jag har varit där förr och är så väldigt imponerad av de kreativa miljöerna som finns där... Önskar att jag kunde ta med mig hälften av all kreativitet och klokskap kring skolutveckling jag möts av där men det är väl lite mycket att hoppas på. Men som sagt vi startade något som kommer sätta spår det tror jag. Vi hade alltså process utvecklings handledning med Ewan McIntosh från scotland i en och en halv timme. Berätta något som du är stolt över som du ser i ditt arbete i kommunen...och vad är din största huvudvärk...ja det låter lättare än det är. Att dessutom kommunicera det på engelska inför någon som man beundrar och har hört på storföreläsningar i England...ja pressen gör en lite nervös, lite starstruck helt enkelt. Och jo det startade en hel del tankar och antagligen en bra start på kommande processer precis som var avsikten. Ser fram emot cikts heldag i januari då kommer det hända grejjer!


Sen satt vi med på Ewans föreläsning om att dela sitt kunnande med andra på olika sätt för att leda skolutvecklingen framåt. Väldigt bra så klart som sist jag hörde honom... Sen var det god mat EKOLOGOSK och ETISK från ett ställe nära Järntorget. Gott som bara den och så lite vin så var den fredagen avklarad. Nu ska man bara försöka landa och samla sina tankar framåt och uppåt. Vad går att genomföra på central nivå. Vad skulle gå att genomföra på förskolan har och nu? Många frågor inga svar...undrar om det är det som är utveckling?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar