Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 6 november 2013

Sjukt trött

Dessutom nyser jag och har lite ont i halsen. Kanske sjuktrött rent av? Det brukar man kunna skrämma bort med ren viljekraft. För att tycka riktigt synd om mig fick jag rejält ont i nacken idag. Inte i stallet. Så många gånger jag oroat mig för att ramla av och dra upp den där gamla nackskadan igen. Glömde oroa mig för den verkliga faran, att dra huvudet i bildörrskarmen med fullkraft när man sjunker ner/ kastar sig ner med trötta muskler i sätet på bilen . Efter ridning, så lite hästrelaterat var det... Jag var alldeles för trött för att hålla ordning på mina långa lemmar. Och nu har jag JÄTTEONT...

Det var i varje fall kursdag idag och jag blir så väldigt glad varje gång jag träffar min grupp. Varje gång tycket jag att gruppen är bättre än någonsin men den här gången är jag säker på att det är sant. Jag hoppas verkligen att jag ska få fortsätta hålla dessa kurser och helst utveckla konceptet ännu mer i framtiden. Nästa vecka är vi kallade på terminsmöte och jag hoppas det inte är för att säga att nu är pengarna slut för satsning på IT. Då vet jag inte vad jag ska ta mig till. Nej så får det inte  vara.

Baksidan av att hålla kurs är att jag blir då mentalt trött efter. Just då är jag så fokuserad på att göra ett bra jobb att jag inte känner det, men efteråt...woh.

Direkt till stallet för att borsta hästar och sen rida tillsammans med Nattis. Fabian var väldigt spänd idag för de höll på med något vid husvagnen och något rörde sig i skogen. Men han var fin och framåt och det kändes bra för övrigt. Nattis rider Felix som ska tillbaka till veterinären i morgon för uppföljning. Hoppas han är bra nu. Vi spekulerar fortfarande i huruvida Aladdin den fina Isabellen är vår eller inte. Fick provsitta en 140cm ponny idag som inte kändes så liten  trots allt men det var ju bara i skritt så jag vet inte. När vi gick från stallet och jag tittade på Fabian förstår jag inte hur vi ens kan tänka på att lämna tillbaka honom, så fin han är... Och då viste jag genast att det måste vara fel ponny, för ska vi byta måste den vara bättre än Fabian så det så!

Nej nu ska jag krypa i säng med lite linnex på nacken och back om track skydd både på knä och nacke, kärringkropp är inte på topp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar