Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 5 november 2013

Hemska tanke

Vi börjar luta åt att skaffa ny ponny efter sommaren och hemska tanke!  I natt drömde jag att vi skulle lämna tillbaka Fabian till Björn och få en ny som visade sig vara både fet och sjuk....jag är livrädd för att ens tänka tanken att jag skulle köpa en alldelese gen och sen. Isar det sig att det är fel häst, eller den blir sjuk och halt direkt...

Trots detta skickade jag i väg en förfrågan på en jättefin ponny igår. 10 år 144 cm livstidslicens...snygg och trygg. Allt vi vill ha egentligen. Så jag beskrev vad och vilka vi är och blev direkt erbjuden att komma och prova. Dock gillar hästen inte att träna i paddocken mer än kanske en dag i veckan, trivs bäst att jobba ute. Och gillar heller inte att tävla utan blir lite lat och långsam...alltsedan n häst för mig men natta vill ha lite mer fart och fläkt nu...det kommer bli svårt att hitta rätt. Egentligen är det en sån häst vi ska ha, en som inte är för svår att lära sig lite ner på. Men en är inte heller westernridnen vilket jag vill ha. Men fin är den

Vi får se, skrev tillbaka att vi avvaktar lite då dottern vill träna lite mer än hästen verkar vilja...

Igår hade vi föräldrarmöte på jobbet men jag han gott och väl till stallet och rida i lugn och ro innan. Tura tt vi är utomhus för det blir inte direkt någon hästlukt i håret. Ridningen gick bättre än på länge och föräldramöten var toppen. 

Och idag lyser solen så det finns all anledning att vara lycklig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar