Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 25 december 2013

Julafton

Japp så var årets stora dag här och nu är den slut. Började dagen med en lång härlig promenad med Brad och hundarna medan Cia fixade med mat och annat. Det var väldigt uppfriskande och förvånansvärt att inte höjden har påverkat mig alls den här gången. Vädret är fantastiskt här i Colorado. Fastän det är vinter värmer solen och är det vindstilla är det underbart. 

Vi njöt lite extra av vädret innan gästerna, brands föräldrar Kathy och Rog, kom på jullunch. Inte så att man direkt får julstämning av att sitta på altan och dricka bubbelvin I solen...

Jullunchen var fantastiskt god! Cia hade fixat massor av sill och lax och gjort en skinka som inte alls smakar som julskinka utan mycket bättre. Riktig julskinka finns inte här...köttbullarna var hemmagjorda och prinskorvarna Ikea inköpta och snapsen Direkt från en flygplats nära dig.

Efter maten var vi lite dästa och drack lite kaffe innan vi fixade i ordning dvd för att först titta på lite Kalles julfavoriter för att sen streama Kalles jul på youtube. Därefter blev det julklappsutdelning i två halvlekar med fantastisk skinkstek och potatis gratäng emellan. Alla uppskattade sina julklappar och det kändes som om allt var lagom. Väldig nöjd och glad med min julafton och så verkar alla andra också vara...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar