Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 24 december 2013

Outing


Idag lämnade vi barnen till syrrans svärföräldrar och åkte på utflykt till först Redrocks och sen Golden. Redrocks måste vara ett av världens underverk. Kanske inte riktigt men ett av världens intressantaste naturområden åtminstone. Uppe i bergen där klimatet och erosion format jorden står vackra stenformationer upp ur marken. Där brukar hållas utomhuskonserter varje år som är världsberömda. Vi tittade mest på utsikten. Jag har varit där förr och då tänkte jag att karl nog skulle gilla det stället så det var riktigt riktigt roligt att att åka dit med honom. Solen sken idag med. Det är svinkallt i skuggan men i solen värmer den som en vårdag hemma. 


Efter redrocks åkte vi ner till Golden och åt lunch på Woods pizza, lika gott som jag mindes det. Vi hade lite ont om tid för vi var inbokade på en VIP tour på Coors bryggeri. Mycket trevligt att gå runt och smaka på olika öl. Var faktiskt överraskad av hur gott några av dem var. De flesta jag smakade på var dock inte riktigt i min smak...veteöl med koriander? Pizzasmakande öl med basilika? Ja den var ganska god...bäst var dock ett litet smakprov vi fick i början. En helt nybyggd öl, "det färskaste man druckit" som hon sa. Vanlig Coors banquete mmm... Och batch 19 gottgottigottgott. Resten kunde jag varit utan. 


Tanken var att vi skulle promenera runt i Golden men klockan han bli så mycket att solen började gå ner. Vi bestämde oss för att Åke hem och kommat tillbaka tillsammans med barnen en annan dag, jag tror de skulle uppskatta staden för den är verkligen väldigt mysig och speciell där den ligger vid bergsfoten.





Nu ska vi försöka komma i julstämning med lite god mat och kanske lite glögg efter maten och julmusik. Klapparna är inslagna. Vi firar med lunch på dagen och sen traditionell julklappsutdelning på julafton och sen traditionell juldag hos svärföräldrarna den 25:e. En julfest är planerad den 26:e så vi kommer nog få mer jul än vanligt trots allt.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar