Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 6 december 2013

Kalltkalltkallt

Brrr.... Snö, isgata och blåst. En mysig kombination att vara ute i. Jag var så nöjd att jag rotade fram mina icebugg ur garderoben i går och ännu mer nöjd med min ner prutade fakejacka. 360kr för en varm vinterjacka med äkta råttpäls eller vad det nu kan vara lu an är trimmad med. Skäms lite över att den är full med dun som säkert är plockade från nån stackars gås levande. Fy! Jag önskar jag tänkt på det innan men det gjorde jag inte för jag stod på marknad och prutade. Som om det blor bättre av att det är billigt liksom. Men idag var jag varm och kunde vara ute hela passet med barnen på gården, ca 2 timmar utan att frysa alls.

Solen sken när jag lämnade jobbet och jag tänkte att jag kanske skulle stanna till på stallet eftersom det inte fick att rida i går. Men sen kom jag på att jag var tvungen att brodda om jag skulle rida och jag ska ju ut på after work med kollegorna i kväll. Så jag åkte hem i stället för att gör mig vacker. 

Först kanelkaffe och ostknäckemacka och tända några ljus i soffan. Sen ringa kompis och babbla ett tag innan jag inser att jag måste göra mig i ordning NU...och sen inte orka klä av mig för att duscha utan kör en raggare dusch och håruppsättning. Och nu inse att jag missade bussen så skiter i vinet och tar med lite nonalcoholic och köra bilen. Vid vad skönt!

Imorgon skulle vi ha åkt och ridit lektion med Fabian för Amy och kollat lite på en ponny som verkar trevlig. Fast som inte passar in på ett enda av våra 10 kriterier...fast Amy är övertygad om att det är en bra ponny för oss...hoppas det och samtidigt inte...hade varit skönt om vi hittade rätt ponny i mitten av mars i stället så vi kanske kan dra ut på att hämta hem den nån månad till eller så och sen ställa upp där den kan stå över sommaren också så man inte behöver ha dubbla stallhyror allt för länge! Nåväl vi får se när vi ser den... I morgon blir det inte för jag kommer inte upp för backen med transporten när det är halt. Dessutom ska jag och maken ut i morgon. Han har jobbat 25 år på Volvo och ska nu bli bjuden på fest med andra jubilarer. Så det blir till att klä upp sig och försöka vara lite representativt trevlig. Tror jag kör i morgon också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar