Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 4 december 2013

Väntar

Jag startade dagen med ett spännande möte med mina chalmerister. Hoppas det blir en fantastisk app av de här träffarna för jag tror det behövs bättre innehåll på många ställen. Sen var det dags för planering av nästa termins workshops. Det är svårt att veta vilka jag ska satsa på, nybörjarrräffar eller uppföljning? Det finns väldigt mycket att pyssla med framöver.

Sen när arbetsdagen var slut har jag väntat. Nattis och jag rider tillsammans på onsdagar men hon slutar inte förrän nu halv fyra så jag har haft två timmar att fördriva på Allum. Har shoppat lite ljus och halstabletter till syrran och medicin på Apoteket. Gick med i deras kundklubb och gick i gång på att de ville att jag skulle fylla i om jag hade barn och om det var tjej eller kille! Frågade artigt men de viste inte orsak. Sa att jag av princip inte vill uppge detta... Sen gick jag därifrån och retade mig kopiöst på att ett seriöst företag har så dåligt genusperspektiv! Så då skrev jag till kundtjänst...
Hej.

Idag blev jag medlem i er kundklubb på Apoteket i Allum. Jag fyllde i en talong där jag fick frågan om jag hade barn och om det var en tjej eller kille. Jag frågade expediten varför ni vill ha den informationen men hon visste inte. Jag fyllde av princip inte i frågan då jag upplevde den som orelevant. Förklara för mig varför jag behöver sätta könsetikett på barnen för att vara medlem i klubben är ni snälla. Om det har med specifikt riktad reklam till barnen utifrån att tjejer behöver rosa tandborstar ber jag er fundera igenom genusperspektivet.

Med vänlig hälsning, Annkin Marchiafava 

Skickat från min iPhone

Undrar om de bryr sig om att svara?

Nåväl nu har jag kunnat släppa den irritationen. Trött är jag och vill egentligen inte alls rida bara åka hem och lägga mig under en filt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar