Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 17 januari 2014

Första arbetsveckan avklarad

Nytt schema i veckan och det kändes riktigt bra att äntligen få en sen dag i veckan. Skönt också med sovmorgon. Förövrigt har jag jobbat på och kämpade i början av veckan mot trötthet och jetlag. Svårt att sova på nätterna och hungrig på natten men inte på dan. Sånt har man ju hört om men faktiskt aldrig upplevt.

I onsdags hade jag kurs. Som tur var hade jag förberett mig innan semestern för annars hade det varit svårt. Nästa onsdag ska vi ha en heldag i Cikt gruppen och till dess ska jag ha förberett mig på en 20 minuters presentation av nuläge och framtidsvisioner. Det får väl bli på söndag eller så för imorgon är det stallmöte och sen lite ridning som gäller.

I måndags och onsdags gick ridningen ännu bätte än i söndags. Det känns som om vi är på rätt spår nu och Fabian är villig att gå fram.

Vi letar fortfarande efter en ny liten tävlingskompis till Nattis. Kanske att vi har hittat en som vi ska provrida om några veckor. Den verkar lika trevlig och stabil som den förra men lite äldre...

Apropå den förra fick jag ett upprört mejl från tjejen som hade henne. Hon kände sig nog lite ledsen eller kränkt över vad jag skrev om provridningen. Det var ju inte min mening att vara elak på något vis utan jag utryckte bara min känsla. När jag läste igenom vad jag skrev så kan jag förstå hennes reaktion och kan väl bara be om ursäkt, inte för att jag tror hon läser det här men ändå... Det var säkert inget större fel på hästen även om jag upplevde det så. Hon har i varj fall hittat en ny ägare så det går säkert bra för dem...Man tänker inte alltid på att andra läser det man skriver, inte fler än mina närmsta vänner i varje fall. Det blev en liten väckarklocka för mig. Jag vill ju verkligen inte utrycka mig kränkande i min dagbok och är ju väl insatt i PUL och känslig information men det kan ju uppenbarligen bli fel ändå...sen är ju tryckfriheten och åsiktsfriheten stor nog i Sverige...


Nu är det  onekligen läge att korka upp fredagsvinet. Efter en dryg veckas avhållsamhet vad gäller socker och alkohol tycker jag att vi gjort årets detox faktiskt. Malen åker och köper indiskt och jag tittar ut på det ymniga snöfallet och njuter av att vara innonhus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar