Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 18 januari 2014

Helg

Helg är gött...inte så att jag får gjort så mycket egentligen. Det är bra ur det ekonomiska perspektivet. Med två dyra semesterresor under hösten finns vissa restriktioner. Men det finns ju å andra sidan vissa restriktioner av tid också så det passar bra tycker jag... 

I morse vaknade jag redan klockan åtta och fick därför njuta av frukost alldeles ensam innan resten av familjen behagar vakna. Vi hade stallmöte klockan elva så det var bara att ge sig ut i kylan. Stallmöte är trevligt tycker jag. Vi fikar och pratar om olika praktiska detaljer, tex så utsågs jag till saltningsexpert. Kul att vara expert på något. Visserligen var det kanske som att komma etta av två eller fjärde plats av fyra startande... Jag bygger all min expertis på vad Birgitta på gården på andra sidan ån säger. Och ett helt års erfarenhet av att skotta paddocken i fjol. Glädjande nog verkar i varje fall paddocken vara fin efter saltningen förra helgen så kanske fungerar det bättre i år än i fjol då vi fick ett större regnoväder dagern efter vi saltat. Sen red tjejerna och vi andranfikade mer och pratade häst. Vi har stalle ti helgen så jag fick sopa rännet trappan och städa fikarum och sadelkammare. Imorgon ska jag rida och sen kratta spåret så vi kan sladda. 

Ja så har man då lagat lite middag, druckit ett par glas rödvin och samtalat nån timme om livet tillsammans med maken nu när barnen är borta för kvällen...det låter så där statusuppdatering. Det är det också men inte som man förväntar sig. Mer vardags njutning utan lyckorus eller livet är fantastiskt lyckat och det ärv vi med i vårt nyrenoverade hus undertoner...vi harmer pratat om hur mycket det finns att vara missnöjd med när man tänker efter och vad jäkla jobbigt det är att vi inte är lyckligare.

Så nu kryper vi upp i soffan med lite godis och ser på när Dexter mördar oskyldiga och så känns det genast som om vi drar längsta stråt trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar