Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 13 januari 2014

Måndag igen

Så var det då måndag och halva tiden av förväntad jetlag borde ha passerat. Jag är fortfarande sketatrött. I går blev en mysig dag faktiskt. Vi saltade i paddocken tillsammans och sen red tjejerna ut medans vissa morsor och farsor satt kvar och drack kaffe. Jag gjorde sönder min broddhåls gängare så den sitter kvar i skon. Håller timmarna för att jag inte behöver brodda innan hovslagaren kommer. 

Efter stallet städade jag i badrummet och sorterade alla lådor på gammal skit. Känns skönt att börja året så. Sen var jag tvungen att läsa i en bok i för jobbet idag, visade sig så klart ha várit till fel dag men nu är det gjort. Det kändes något tungt att gå till jobbet i morse även om jag vaknade klockan fem då karls klocka väckte mig.mväl på plats kändes det bättre men det är klart det är inte lätt att jobba när man är alldeles groggy. Dessutom hade vi apt på kvällen så jag fick skyndsamt mig till stallet.

Fabian var trevligt idag med även om han inte gick riktigt lika stabilt. Fick till mina ryggnaingar och en grym galppp. 

Förövrigt känns det tomt utan Pandora min lilla älsklings kisse som flyttade in till oss 01 eller 02. Nu var det dags för hemma att få vila. Hon har alltid varit lite missbildad pga inavel men alltid várit glad och pigg ändå.msista halvåret har varit lite tyngre. Haltat inte orkat hoppa upp i möblerna osv. Cassie utnyttjar övertaget och gick till anfall flera gånger, tidigare har hon inte vågat, Pandora var en bitch men nu fräste och gnydde hon bara. Ett säkert täcken på att det var dags. Sorgligt ändå men det känns helt rätt att hjälpa djuren vidare när det är dags. Sötaste kisse katten...

Saknar också min syster. Konstigt att man kan ägna tre veckor åt varandra och ändå inte hinna prata om allt man tänkt sig... 

1 kommentar:

  1. Saknar dig med och visst är det helt galet! Kändes inte som vi hann prata nåt alls :D

    SvaraRadera