Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 31 mars 2014

Nästan sommarvärme...

Ganska skönt är det att njuta av vädret såna här dagar. Jag tog med mig fem barn på jakt efter vårtecken. Vi fotade blommor, sol och barn som hoppar hage. Min tanke var ju att benämna vårblommorna men vem är jag att avgöra vad som är ett vårtecken? In i skogen kom vi och när vi gick förbi stallet frågade ett barn var hästarna var så då gick vi bort till hagen och matade Fabian med morötter och de modigaste vågade borsta lite på honom också. Snällare ponny får man leta efter! Nosade lite på den men stod alldeles stilla och lät sig klappas. Och han är världens sötaste också med sin fina långa man... Undrar om Manolito kommer kunna konkurrera om mitt hjärta? 

Efter utflykten gjorde vi allsång ett iPad memory och sen var dagen slut. Jag åkte tillbaka till stallet och sadlade för lite lösgörande arbete. Omgående gick han i fin form och jobbade på trots att han blir svett i sin långa päls. Örjan som lagar nin transport ringde och sa att den var klar så jag avrundade passet efter 40 minuter för att hinna hämta den innan han stängde. 2000 kronor fattigare börjar jag undra hur det ska gå med ekonomin. Dessutom insåg jag art min ponny är jätteförvånad så det är ytterligare 7150 om året som ska betalas och då är självrisken nästan 3000! Det blir nudlar framöver tror jag.

Nej man ska inte klaga. Jo lite. Jag har ett skavsår på häcken precis där trosan slutar. Kanske lite mer info än de flesta vill ha men ni som rider vet hur illa det är! Man ska vara noga i val av underkläder när man sitter till häst och funktion är klart avgörande. Inte för att min byrålåda har då mycket annat att erbjuda. Men det är skönt att inte rida på några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar