Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 2 april 2014

Sista hoppträningen med Fabbe

Om två veckor räknar vi med att kunna ta med Manolito på hoppträning i Alingsås. Så idag var sista gången vi tog med Fabian. Lastningen på hemmaplan gick förträffligt och de första kilometrarna verkade även transporten fungera. Fast sen talade bilen om att blinkers ett slutat fungera och väl framme i Alingsås funkade blinkers men inte bromsljuset. Inte heller innebelysningen verkade vilja vara med, då. Sen när vi åkte hem började den dock fungera när Fabian var halvvägs på transporten vilket inte gjorde det lättare att lasta ombord honom...discobelysning ger visst inte trygga hästar. Alltså lite besviken. Och sen fick Sanna lasta honom för oss vilket tog en kvart för plötsligt hade han glömt hur man gjorde. 

Själva hoppträningen gick onekligen bättre vilket var riktigt roligt med tanke på att det nog blev nån sorts hoppfinal för dem. Fabian var framåt och hoppvillig och tog några riktigt fina språng på hela 80cm. Inte jätte svåra linjer idag men en utmanande studsserie och några s-svängar utmanade. Fabian är verkligen trevlig när man är ute sådär. Lugn och fin och trygg... Idag lät dottern  mig skritta av medan hon bar hinder! Mycket uppskattat på sett och vis men att sitta i hoppsadel med kortkorta läder, utan ridskor i jeans...och så vill ungen att man ska öva på att stå o tvåpunkt. Det brännde i låren efter fem minuter så nu är jag än mer imponerad av ungarna som fixar 1.5 timmes lektion.

För övrigt var dagen väldigt trevlig. Jag jobbade på kontoret med Anette och fick gjort en hel del. Tex fixat en diplombeställning och diskuterat framtiden och beställt lunch. Det lät inte så mycket när man skrev det men det tog sin lilla tid. Nej nu ska jag släcka lampan tror jag och försöka ta igen lite förlorad sömn. Jag är väldigt trött och misstänker att det är årets pollen allergi som slagit till för jag är lite tät och kliig i ögonen också. Så nu provar jag lite allergimedicin på inrådan av en god vän. Hoppas det hjälper...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar