Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 4 april 2014

Äntligen fredag

Idag hade jag min första öppning på jobbet det här läsåret. Jag fick ställa klockan på fem och tackade stillsamt mitt schema som ger hyfsade morgontider i vanliga fall. Jag är onekligen inte någon morgon peson. Men när man väl druckit sitt kaffe och kommer iväg är det ju uthärdligt. Det dröjde innan barnen kom och sen var det planeringsdag så hela förmiddagen var jag ute och njöt i solen. Jag kan inte minnas att jag varit med om en sån tidig vår! Det är bara fjärde april och redan har hasseln gjort mig allergisk och sälgen lycklig (för vem kan motstå videung?)  Tack vare att jag började tidigt slutade jag också tidigt. Efter jobbet åkte jag till stallet och städade ur skåp och fixade så boxen är fin och i ordning för Manolito. Tänk vad smutsigt det blir i krubba och vattenkopp... Det blir en väldigt massa saker att hålla reda på men vi får ha Manolitos saker i skåpet och Fabians på logen för vi har redan fått hem massor av saker som ska sorteras på plats. Ett drygt jobb faktiskt... 

Skönt nog kommer Fabian att kunna gå ute snart hela dygnet så vi slipper åka till vallda för att träffa vår pålle på helgen. Idag tog det nästan en timme ner för det var så mycket trafik. Men det är det värt.  

Efter stallet gick kvällen väldigt fort. Vi kom hem fixade det sista i stallet och lagade lite mat. Sen såg vi gamle of thrones och surade lite över avsnittets vändning. Sov gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar