Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 23 juni 2014

Vardag igen...

Ja det är så himla tråkigt! Vardag hela tiden nästan...Och så kommer en härlig midsommarfest som slår alla rekord i trevlighet. Vilket gäng det blev. Allt från kompisens sons kompis till andra kompisens mans mamma och sonens kompis...och min mamma. Och familjen så klart...nej vi blev inte färdiga med allt jobb men det var ingen som märkte det. Maten var jättegod, snapsen perfekt och framför allt var både vädret och vännerna helt perfekta. Nästan som ett litet tidskriftsinslag. Allt som saknas är blå vindar och hav! Vi satt uppe sent och pratade ikapp allt man inte hinner säga på whatsup under ett halvår. Vi har lite kvar tror jag men det är märkligt hur man med vissa människor kan vara i från varandra i år och sen bara fortsätta som om samtalet inte avbrutits. Det är lycka det. Jag tror alla hade lika trevligt som jag och kanske sonen hade trevligast av alla? De finaste bilderna har Lovisa tagit förstås och jag lånar de av henne...





Av Lovisa Dahlman

Av Lovisa Dahlman

Av Lovisa Dahlman

Av Lovisa Dahlman

Av Lovisa Dahlman

Av Lovisa Dahlman


Lördag och söndag ägnade jag mest åt att städa upp efter festen och promenera med dotter och häst i skogen. Ja söndagen blev avsatt för det där eländet jag måste göra i bland, städa ur garderoben. Tre fulla ica kassar med kläder jag inte använt på flera år. Konstigt nog gjorde jag samma utrensning förra året, jag borde helt enkelt inte köpa kläder. Det var skönt att bli av med det och jag kan bocka av ännu en sak jag måste få gjort på semestern redan innan semestern, stallskåpet var en annan. Skönt för då kan jag ägna semestern åt att rida och läsa böcker på altanen.

Ridningen idag gick både bra och mindre bra. Det var lite spänt idag av nån anledning, blev rädd redan i hagen för en ogräsrensande tant (jag vet, de är läskiga) och sen var han liksom på helspänn hela turen. Jag hade planerat dressyr ändå så det gjorde inget. Först var det varm och kvavt, så jag glömde jackan i stallet. Red en liten stund i paddocken innan första droppen föll. Gissa om jag då var glad att det finns ridhus?! En sån skur det blev! Det hamrade på taket som hagel, men jag var torr och glad. Sen när jag var klar sken solen igen och jag fick promenerat tillbaka till stallet i solsken med doft av klöver och våt asfalt i näsborrarna. Just då kände jag mig lycklig. Jag filmade ridningen både ute och inne. Inne kändes det bättre än ute...men det ser överlag inte så tokigt ut faktiskt. Jag har ju lite att jobba på men det ser betydligt bättre ut än det gjorde på lilla Fabbe. Det  kändes sämre i paddocken men såg bra ut.. Konstigt nog kändes det bättre inne men det såg sämre ut. Ska bli roligt att rida lite lektioner snart så jag får lite feedback!







1 kommentar:

  1. Hörru! Den bilden på Lovisa och dig tog jag!! Copyright Nathalie Marchiafava!

    SvaraRadera