Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 8 september 2014

Arbete?


Ja, arbete är det hela tiden känns det plötsligt som. 95% det är inte riktigt 40 timmar i veckan. Undrar hur länge det dröjer innan man ära helt slut av att aldrig hinna ta det lugnt? Måndagar är nu en favoritdag för då hinner jag bara jobba. Idag mellan 9 och 19 och rasten går naturligtvis som vanligt åt att svara på mail och frågor som måste besvaras nu och inte onsdag om en vecka. Det blir faktiskt nästan 10 timmars arbete och det är bra. För då hinner jag inte göra något annat så man kan liksom koppla bort fritiden helt och inte stressa iväg till nåt annat som tar tid även om det är trevligt. Som att träffa vänner eller gå till stallet. Ni får gissa fritt vad jag gör mest...

Vänner... Minns dem som om det var igår. Det var det inte, det var länge sen jag träffade dem.

I morgon ska jag iväg till Varberg på ALP internat. Två dagar fyllda med samtal och relationer på det där djupaste planet som man bara får med de allra mest engagerade och fokuserade kollegor i kommunerna. Man ska ha läst en bok tills dess. Eller i varje fall minimum av första 40 sidorna. Jag har två kvar. Så lite tid har jag haft att göra något mer än kurera förkylning from Hell och jobba i stallet. Önskar jag hunnit hela boken för den är väldigt bra. Fast det är många fina ord jag inte förstår. Cybernetik till exempel...förväntas man kunna såna ord? Känner mig lite liten och okunnig när jag läser forskningsspråk och inser att jag nog bara borde hålla mig till att sitta på golvet och inte tänka för stora tankar. Fast sen vet jag att efter två dagar med ALP svävar jag på moln och känner mig delaktig i något större än mig själv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar