Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 5 november 2014

Hoppsan

Började morgonen med att försova mig. Jag var egentligen inte så sen men jag hade glömt ställa klockan. Det innebar att den där mysiga frukosten uteblev. Jag kom däremot i god tid till kontoret. Så god tid att jag kom först och löste ut larmet. Inte bra och inte ett enda telefonnummer att ringa för att få hjälp. Ringde tillslut efter inrådan till partillebo där jag fick ett nummer till nån gubbe. Säger gubbe då tonfallet var sådär gubbigt överlägset med lilla stumpanattityd precis under ytan... Det går jag igång på....Har svårt att tro att den där överlägsna nedlåtande tonen hade funnits om Jag haft mörk 50taliströst? Sånt kan man ju inte veta men de skulle
Nog behöva ta ett varv till i den där e-utbildningen om Partilles inre kultur...

Inte världens bästa start på dagen, tur då att det kom flera trevliga kollegor som fick mig på bättre humör igen. Jag fick ta lång lunch och åka till stallet för att sko hästen. Ja det är ju inte jag som gjorde jobbet. Hovis är en stark redig ung kvinna  med muskler och egen borrmaskin. Idag provade hon att varmasko för första gången. Det gick jättebra faktiskt. Han fnös lite först men stod helt stilla... Det var först när Nina skrattade till när hon skrev räkningen som han hoppade till. Haha Oväntat att hovis skrattar liksom, måste vara nåt farligt...

Sen jobbade vi klart och jag och Frida fick förberett en presentation vi ska göra
Om ett par veckor. 

Imorgon och på fredag har jag semester! Ska bli skönt att få gjort lite oviktiga saker. Som att åka med transporten till verkstaden och då skrivit färdigt papperna så jag blir ägare... Och förhoppningsvis få sålt en sadel. Blir nog skönt med lite extra lång helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar