Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 29 december 2014

Hovis mm

Fast inte så mycket mm. Mest hovis. Nina kom vid tio och trots elva dagar i sjukfållan stod han stilla och uppförde sig som en ängel. Nu har han skor med långa skänklar som ska hindra genomtramp och korta tår... Medan Manne fick pedikyr mockade jag och fyllde på med lite halm där ute. Är livrädd att det ska bli kolik eller fång! Men med tanke på att alla hästar får ca 6-7 kilo på natten plus fri tillgång ute och inte en enda i stallet är överviktig hoppad jag att det betyder att ensilaget är riktigt näringsfattigt. 

När jag var klar var jag lite ledsen att jag inte hade min gamle Fabbe att ta en tur i snön med. Eller tolka med... Istället tog jag en skogspromenad innan jag åkte hem och kände mig sjukt nyttig. Och insåg att jag känner mig liiite orolig för igångsättningen om några veckor. Tänk om han är helt galen? Och vi som måste gå ut på vägen för att komma till området... Känner att jag inte är helt trygg med tanken att promenera en bockande häst på 50 vägen, eller för all del att sitta på ryggen. 

Det var väldigt vackert i stallet och i skogen och eftersom resten av dagen ägnats i soffan med en bok och lite utrensning av ytterkläder i källaren har jag inget mer att säga. Här kommer lite fina vinterbilder i stället...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar