Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 28 december 2014

Så blev det vinter...

Julen passerade med väldig fart. Vi han såklart förbereda allt vi skulle, eller så var det vi han förbereda precis perfekt. I vilket fall blev julafton härlig med god mat, snaps, gott sällskap, av familjen och vänner, massor av skratt och en kraftig huvudvärk morgonen efter. Varför bryta ett vinnande koncept? Nåväl vi är hyfsat välartade trots att vi inte kör på en vit jul som är så populärt nu och för all del inte är så tokigt för de små barnen...i vårt fall är ju inte ens alla barn "vita" längre även om sonens alkoholvanor måste ses som ytterst modesta. 

Det kom visseligen ett fantastiskt vackert snöfall på självaste julafton. Jag och syster skålade på balkongen och tänkte på fjolårets julafton då vi satt och solade i värmen och skålade i champagne. Glögg är också fina grejer... Sen dess har snön legat vit på taken och tomten är vaken. Önskar han ville skotta lite i hagen också men jag antar att han är fullt upptagen med att småpyssla för att hålla Manne glad. Jag måste säga att jag är väldigt glad och nöjd med sjukhagen och med "foderautomaten" som gör att vi inte behöver åka upp och fodra två gånger om dagen. Manne verkar också nöjd och harmonisk i sin lilla fålla. Kanske beror det på att han får ett tillskott som heter relax me och som ska dämpa heta, stirriga hästar. Nu har han vilat en 10 dagar, bara 20 kvar innan han ska börja skrittas igång. Ser ingen förbättring på senan dock men jag antar att det kan ta tid. Vi har köpt massor av leksaker som han kommer på hur han ska äta upp och igår fick vi köpa back on track även till bakbenen då de också blir galliga av att han står. Idag såg det bättre ut men vi gör allt för att han ska ha det bra nu.

Idag var vi iväg och kollade på Sussanas stall. Där var jättefint! Och. En sån manege! Den hade vi gärna betalt för. Stallet verkar trevligt men det ligger lite avlägset om man inte har bil. Nattis och jag fick rida hennes söta haflinger Merlinda som vi känner sen i sommras. Har inte sett dottern så glad sen Manne blev skadad. Jag red bara en kort liten stund mest för att jag ganska fort kände att handen fortfarande inte är bra trots att jag höll tyglarna fel för att avlasta. Merlinada var pigg och riktigt trevlig att rida och jag kände mig också riktgt glad. Sista tiden har jag funderat på att sluta rida faktiskt. Alla problem, regn och rusk och bara pengar, pengar, pengar...men som sagt efter 20 minuter i skritt och trav kände jag mig lite nyfrälst igen. Och lite träningsvärk fick jag minsann också på köpet.

Förövrigt är det bara åka till stallet och mocka sjukhagen och fixa maten som står på att göra listan. Jag tog mig till en affär och hittade lite rea kläder idag. Igår skulle jag shoppa på stan men vi gick till Harrys och tog en öl och en burgare i stället. Känns som om det börjar bli lite rutin över det? 

Det är väldigt skönt att vara ledig och lite önskar jag att jag slapp gå innonhus jobba på tisdag. Och bara fortsätta njuta av vintervädret, ta promenader och mysa i soffan...jullov på riktigt! Och så är det väl kanske dags art fundera på att börja äta lite nyttigt, dricka hälso te och träna magmusklerna...jag tror jag ska börja redan i morgon...
     Vid merlindas stall...

 
Manne leker med sin boll i världen sämst passande täcke....


Foderautomaten 

Söta Merlinda 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar