Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 28 februari 2015

Den här dagen var bra...

Tack och lov för en riktigt riktigt bra dag. Efter så många mer eller mindre bara småjobbiga eller överdjävliga. Igår beställde jag biljetter till horseshowen och allt föll väl ut, jag kunde kompa ut två timmar och kom från jobbet resan klockan 11. Jag hämtade upp Nattis och så åkte vi till stallet för oavsett så måsts man ju ta hand om sitt djur. Nu vet vi att vi tillsammans kan gara stallsysslorna på mindre än en halvtimme. Ingen ridning idag då såklart, men mocka hage och Box, fixa hönät, sopa, ge Manne mediciner och liniment och fylla vatten både inne och i hagen. 25 minuter! Och det första riktigt nra med den här dagen var att vi upptäckte att senan återigen var helt sval och utan direkt svullnad. Biolight säger jag bara igen...

Sen drog vi alltså iväg på mässan och hade en riktgt mysig heldag tillsammans. Vi fick beställt en ny skyddsväst från treehouse. Specialsydd med olika storlek fram och bak och lite kortad. Vi fick rabatt på portot också som tack för att vi gjorde en beställning där och betalade. Pundet var inte så snällt så den hör gången blev det betydligt dyrare än sist. Fortfarande bara 2000 och jämfört med priset på billigaste affären här spar vi i varje fall 600. De "sparade pengarna " gjorde vi genast slut på på ett par säkerhets stigbyglar, allt för att hålla dottern så säker som möjligt på sin lätt bralliga och busiga älskling. Jag hittade en jacka som jag vet att jag tittade på när den var senaste mode. För kanske sex-sju år sedan...då kostade den 600 och idag fick jag den för 200! Jag kommer inte ha den i stallet utan som vårjacka så det är ett superduperköp.

Vi tittade ju även på tävlingarna och hade kul när vi hejade fram våra favoriter. Men det bästa med dagen var hur otroligt glad och tacksam min dottern var. Vet inte hur många gånger hon tackade för upplevelsen och överraskningen att jag bjöd henne dit. Själv känner jag en djup tacksamhet för att ha en dotter som kan uttrycka tacksamhet och faktiskt uppskattar att ägna en heldag tillsammans. Vi har verkligen så mysigt tillsammans. Finaste ungen i världen som aldrig önskar mer än det nödvändigaste och som blir så glad för det lilla. Fast i ärlighetens namn så spenderade vi inte det lilla kontot utan det stora idag, men när det blir så uppskattat blir man ännu gladare och glömmer rfr en kort stund hur dyrt det är. Världens bästa mamma hjälpte till att handla skyddsutrustningen och jag hoppas hon upplever hur tacksamma vi är för det. Det är en härligt känsla faktiskt att känna sig uppskattad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar