Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 26 februari 2015

Och fortsätter

Jo det är ett evigt gnyende.... Idag fick jag ett samtal på jobbet från stallägaren som berättade att min ponny rymt!  Han var infångad av en hyresgäst som ställde in Honom i boxen och gav honom mat...mycket snällt får jag säga. Lite svullen var han och lite varm men inte så illa som jag befarade. Frågan är ju hur det ser ut på insidan av senan? Han var inte alls missnöjd trots det, möjligen över att ha fått stå inne själv hela dagen. Skickade ett sms till vetrinären som ordinerade vila veckan ut. Som tur var hade vi bokat en behandling så Klara kom och biolightade på kvällen. Då var det fortfarande lite svullet men inte varmt längre. Dumma ponny...

Vi funderade fram och tillbaka hur vi skulle hålla honom på insidan av sjukhagen. Nu var ju eltråden inte så hög faktiskt, bara en meter max. Så vi drog en tråd till som gick upp till öronen på honom så nu kan han inte hoppa över i varje fall! Kanske springa igenom tråden om det vill sig illa. Men jag hoppas att han inte får för sig nåt sånt. Ser ut som det bor en dinosaurie i hagen och inte en sketen liten ponny. Hingst staket runt. 

Synd för vi hade sett fram emot att komma ut i lite dagsljus och rida med nya bettet. Imorgon blir det den nya ört medicinen med extra valeriana. Kanske håller han sig lite lugnare då. 

Vi fick tag på kvällsbiljetter till horseshowen i morgon. Vi hade tänkt att gå på mässan bara men det var  bara några hundralappar mer för biljett in på tävlingen och min stackars dotter behöver verkligen muntras upp lite. Vi hade tänkt spendera massor av pengar på ponnyn där, men nu har vi ju fått lägga alla vi har på vetrinären och behandlingar i stället. Så listan har krympt till en ny säkerhets väst till dottern som vi kanske ändå måste specialbeställa som vi gjorde sist.

Imorgon öppnar jag tidigt och ska om det är möjligt ta ut någon eller några timmars komp. Det beror på hur många barn vi har men kanske kan vi komma iväg till mässan i god tid. Hoppas det, vi behöver lite tid att bara ha det mysigt tillsammans jag och dottern. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar