Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 8 april 2015

Vårkänslor

Det finns inget som ger vårkänslor så mycket som att sitta inne i ett rum framför en dator och höra barn leka på skolgården utanför. Man längtar ut. Jag tänker alltid på en dag, ett tillfälle när jag inte var så gammal, den dagen är själv essensen av vårkänsla. Vi bodde i Björndammen jag gick hos dagmamma och vi hoppade twist varje dag. Och en dag var gruset bortsopat. Det luktade hundbajs och snön hade precis smält bort, vissa fläckar  kvar här och där....jag hade en stickad vit ylletröja och vi TOG av oss jackorna fast mammorna sa att vi skulle få lunginflammation! Det är den känslan dom kommer tillbaka vid riktiga vårdagar. Varför jag kommer och tänka på detta nu vet jag inte.

Idag skulle man kunna säga att man fick lite försmak på sommaren för solen värmde riktigt ordentligt. Efter min Workshop åkte jag till stallet och allt var klart för uteritt... Senan var finare än igår och blev ännu bätte efter ridning. Vi var ute i nästan 50 minuter och Manne var lika lugn som igår. Eftersom vi skulle ta in hästarna fick Nattis beta lite med Manne på gårdsplan och jag gick och småplockade lite och inväntade att tiden skulle gå. Jag vill helst inte ta in för tidigt när vädret är fint. Men eftersom vi kommer direkt från jobb och middagen väntar hemma får det bli en kompromiss mellan hästarnas njutning och min hunger. Halv sju vann magen.

Jag plockade lite till i trädgården efter jag ätit. Växthuset blir bra, nu ska det bara fyllas mer jord för de där 24 påsarna räckte inte långt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar