Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 16 mars 2011

Fortfarande sol...

Wiihi...sol och +9 ännu en dag...snälla snälla vädergudar låt snön som hotar i morgon ta en annan väg och de där minusgraderna som också hotar följa med...jag klarar inte mer vinter...Inte nu när jag ser gräs på Karislycka och GRUS på ena långsidan i padocken.

Doktorns ordination slog väl ut idag. Jag har njutit av en arbetsdag även om samba dansen kanske inte blev så vild som den brukar. Vi hade karneval. Snabbt insåg jag att mitt vl av klädsel (sjal runt höfterna, linne med glitterpaljett sjal knuten utan på och fjädrar i håret) inte alls var särskilt smickrade. Hur vita kan ett par ben vara? Det ända som hindrade mig från att tappa bort dem mot det vita golvet var de brun/svarta sträcken som av någon anledning bepälsade nedre delen av benen( Jag är ganska säker på att håren kryper högre upp än så men jag tänker inte ta reda på det!). Ja jösses...lägger man där till en hyfsat otränad kropp och handikapp rörelser är målbilden given!  Jag gillar inte min kropp just nu, vi är INTE kompisar. Det är nu inte på det vis som löpsedlarna säger, att lycka hänger ihop med eventuella tappade kilo. Jag lovar! Lycka hänger ihop med att kroppen gör som man ber, smärtfritt...jag har efter ett liv i "slankhet" inte gått på myten om att smalare är lyckligare, även om det verkar sälja en hel del lösnummer. Däremot är jag övertygad om att Starkare är lyckligare...Och just idag kanske då brunare är lyckligare alternativt hörlös...men framförallt inget ont!

Jag var hos Maggan som Lasrade och masserade och tvingade mig att uttala löften om att inte rida idag...(och inte bära vattenhinken, inte tömköra, inte bara lite longering....) det kändes så skönt efter. Kanske är det kombinationen läkemedel och värme och kroppskontakt men det är värt varenda krona. Fast sen måste jag genast tillbaka nästa vecka för dos 2...kanske är jag inte lika glad efter tredje och fjärde dosen...

Om jag lydde? Självklart! Jag borstade bara lite klappade lite och körde lite NH och frihetsdressyr...HON sa inte ett ord om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar