Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 19 mars 2011

så glad, så glad....

Det riktigt sjunger i hjärtat! Kom i väg, lätt misstänksam, till Råda i morse. Jag fick MIN Ned så klart och förvarnade om handikappridning. Men det gick så bra! Kändes inte ens i ryggen när vi skrittade och så länge jag red lätt gick traven bra också. Det var kanske lite knivigt att få till galoppfattningar när jag inte kunde sätta mig ner men när han väl galopperade gick det bra att stå upp. Fast mina muskler behöver ju onekligen tränas upp lite igen, oj oj vad det var jobbigt, men ryggen kändes lika bra efter så nu är jag lycklig!

Jag fattar att det dröjer ett tag innan jag kan leva helt som vanligt men det är ok. Bara jag får komma igång lite grann. Jag har ju en hel trädgård att ta om hand också. SÅ då måste ju ryggen hålla för både grävning och ogräsrensning. Jag har ju ett fint växthus som tyvärr tappat över 20 rutor i vinter! ja delvis var ju förra vintern också att skylla på som ni ser i inlägget nedanför, det är alltså växthustaket som ser ut som en lavin alptopp! sen kom årets snö och kyla och krossade rutorna som bara var lite spruckna. Frågan är bara om man ska byta ut allt glas mog isoler plast och om det håller bättre eller sämre mot snö tyngd? kan tänka mig att plasten kanske bågnar än mer...och glas är ju både snyggare och billigare...det är svåra frågor så här i odlingssäsongens början. Och vad sk man prioritera rent ekonomiskt? Ponny/växthus? Och är ponny överhuvudtaget en reell möjlighet eller bara en dröm?

Man kan ägna någratimmar åt att drömma dock och snart snart ser det ut så här i trädgården. Det är bara 3 månader kvar till högsäsong så det så!
                                      Constance Sprys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar