Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 18 mars 2011

lång dag...

Men mycket rolig! Startade med att mocka 5 boxar och fixa foder på 45 minuter. Ett personligt rekord värt att nämnas. Därefter blev det kullinarisk lunch specialé ( varma koppen med makrill på burk...) innan jag åkte med mina "chefer" (jag vet att den ena är min chef....den andra misstänker jag bara) till älvsborg där vi besökte en trevlig förskola för att knyta kontakt och lära oss nåt nytt. Det slutade med att de kommer till oss för att få ett studiebesök om IT...fick för mig att vi skulle åka dit för att jag skulle lära mig och få lite inspiration...förstår som vanligt inte vad som hände. Men jag träffade en mycket trevlig förskollärare som jag hoppas vill hålla kontakten.

Naturligtvis drog det ut på tiden så jag störtade till stallet. Släppte Dottern på ridskolan innan och så red vi ut en sväng. Tanken var att vi skulle njuta lite av vårvädret och skritta ner för stansväg på en härligt mjuk skogsstig. Så blev det inte. Om någon såg ut genom fönstret i morse vet ni varför. Vi skrittade ut i snöfall på en isig och snötäckt halkig väg full med hålor att fastna i. Jag satt på en stund men när jag såg vägen satt jag av. Sällskapet, en ny, ung newforest ville inte gå först och Tabby är ju som han är...tittig. Vi var ute 45 minuter och jag satt upp på väg hem mest för att jag inte orkade gå. Riddebuten kunde varit bättre.

Imorgon blir det Råda för första gången på en månad. Jag ska njuta av ett pass på Ned, förhoppningsvis...det blir lättridning och två punkt och mest skritt men nu är jag trött på att ligga hemma...jag känner mig helt ok i ryggen i kväll. Håller tummarna för att morgondagen har samma känsla. fast utan snö!  jag tänker att det är världens längsta snöigaste vinter...men så här såg det ut i fjol...minns ni?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar