Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 13 mars 2011

Vår i luften

Jag har lovat mina goda vänner att våren kommer imorgon. Jag ser i tidningen att de hotar med snöblandat i morgon, det kan vi inte ha! Det är +7 grader ute och soldis idag. Jag tog ett kort varv i trädgården och det syns lite vitt längst upp på mina snödroppar. Jag har knäppt nog planterat dem i norrläge för jag vill se dem när jag kommer hem på eftermiddagen. Det innebär att de blommar senare så jag kan tänka att det blommar hos er andra nu. Under några vissna blad och grässtrån sticker gröna blåsippsblad upp, inte en knopp ännu men snart snart snart...kom på mig själv med att inte kunna låta bli...drog upp ett par ogräs när jag gick förbi. Så nu har jag årets första svarta naglar! Det är inte snyggt men känns som det ska. Och om någon listat ut att man inte ska böja sig för ogräs när man har ryggproblem är det bara att gratulera, jag har inte förstått ännu, som vanligt. Insåg dock att det är bäst att hålla sig innomhus ett tag till. Kanske läsa en bok på sängen eller surfa på nätet?

Det är redan söndag och jag lyckades komma ihåg att jag skulle träffa en kompis och fika. Det blev en favorit i repris, franska cafet men en annan macka och ingen bulle. Mycket gott kaffe har de det kan jag berätta och sitter man på övervåningen är det nästan så man glömmer bort att man inte är hemma. fast det var fasligt varmt under spotlightsen...

Försöker se fram mot en ny vecka med solsken, ridning och toppen humör...håller tummarna för att önsketänkande är det som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar