Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 17 maj 2011

ganska fattigt...

Det är inte lätt att vara MOR. Här sitter jag och känner mig Fattig efter att ha betalt veterinär avgiften för Sir Lancelot. Han heter Sir när han kostar så mycket, så det ska kännas lite bättre att kosta på honom familje förmögenheten. Det är egentligen inte där Moderskapets vedermödor visar sig. På väg till stallet klagar Dottern på benig fisk och pepprigt potatismos på ett bortskämt utstuderat sätt. Jo Mor ger naturligtvis       "de afrikanska barnen" föreläsningen med en appokalyptisk miljöaktivistisk knorr. Det är kanske gott nog, vi måste ju fostra nästa generation till att bli något bättre än oss själva. Men samtidigt som vi samtalar om moral och ansvar sitter jag och funderar på hur jag ska ha råd att färga håret i morgon...både onödig konsumtion och dåligt miljöval i samma tanke...Kanske den där beniga fisken faktiskt var vedervärdig och värd att beklaga sig över? kanske

Min frissör är snäll. Jag sa att jag behövde flytta tiden till efter den 1.a för att sprida ut krediterna lite efter kattens olyckliga olycka. Det fanns nu inga bra tider att välja på så det blir till att klippa sig på krita! Och den stora anledningen till att jag är så snål är ju att jag verkligen försöker få tag på en ny häst till efter sommaren. Tabasco är godhjärtad nog att bete sig som en omöjlig liten herre bara för att jag inte ska gråta ihjäl när han åker hem. Förra onsdagen gick det ju inte så bra när jag skulle rida ut själv och i dag fick jag longera 15 minuter innan jag ens vågade sitta upp. Till hans försvar blåser det storm 18-20sm minst! och han gillar inte att få blåst i sina öron. Det var mycket spänt när jag väl kom i sadelt trots att jag stoppade mulen i Puttes svans och red precis bakom. Putte var ju snäll och trevlig men jag studsade runt koner och dansade i sidled. Det skulle föreställa framdelsvändningar och skänkelvikningar...nåväl formen kan man inte klada på eller samlingen. Men efter fjärde hoppet började ryggen kännas så när Putte gjort sin halvtimme vågade jag faktiskt inte fortsätta själv. Så hoppas det blir bättre i morgon för jag vill verkligen lämna när det är på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar