Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 21 maj 2011

Njutbar dag.

På råda hade jag verkligen årets sämsta pass på Ned! Vi red ute för första gången men det var helt omöjligt att snacka med hästen, han var bara intresserad av allt annat än att lyssna på mig. men han är verkligen väldigt söt. Jag har bett om att få rida en annan häst innan sommaren men vi får väl se. 
Vi åkte direkt upp till Öjersjö för att rida och ta hand om stallet, det var vår helg. Tabasco har varit lite spänd och konstig i veckan och jag funderade på om det kan ha varit den nya gelpaden som gjorde ont. Jag började ridpasset med den gamla och även om han var lite busig så var det inta alls som tidigare i veckan. Han var pigg och framåt och protesterade lite då och då men överlag ett bra pass. God form och trevligt självbärande. Sen bytte jag till gelpaden och så länge jag red lätt var det ok men oj så spänd han blev när jag satte mig ner och då var han ju ändå lösgjord när jag satt upp. Vi får se hur det går imorgon. Både jag och Dottern fick ett bonuspass då, då medryttaren inte kunde och Puttes matte bad om extra hjälp. Putte ska vara igång innan han ska hem så det blir två extra veckor och Dottern får en extra dag i veckan till dess så nu är hon lycklig. Jag är också ganska lycklig men när Tabby är som sötast är det svårt att intre gräma sig...   Vi hade mysigt i stallet och när vädret är så fint som idag så får man passa på att njuta!
Nu är ju frågan vad vi ska ha för häst till efter sommaren. Idag kändes det som om vi kunde behålla Tabasco för en mer underbar häst får man leta efter. Eller om det nu ska bli så att vi letar efter en liten Ponny till Dottern i första hand, då kunde vi ju lika gärna behålla Putte som även om han har fång och är svårfångad och lite busig i ridningen är en mycket trevlig dressyrponny.

Vi var och provred en liten D ponny som heter Ammi. Den kommer från sjöstjärnan och är snäll att hantera, lasta och rida ut. Trevlig att hoppa också men i dressyren var det ingen stjärna kanske. Lite för puttigt steg för att jag skulle kunna rida bekvämt men gudomligt söt. Vi ska rida två från Ranchens på onsdag och en på söndag. Sen är det sjötjörne hästar på onsdagen veckan där efter och vedis hästar till helgen den 10.e. Det blir mycket ridning en period nu och tankarna hamnar hela tiden i häst, häst häst...eller Ponny?  
Så här såg ivf Ammi ut...ganska gullig faktiskt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar